برای نخستین‌بار در کردستان؛

بخش جراحی سرپایی ارتوپدی در سنندج افتتاح شد

برای نخستین‌بار در کردستان بخش جراحی سرپایی ارتوپدی در کلینیک دولتی با تجهیزات نوین و مدرن راه‌اندازی و افتتاح شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۴۲۳
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، بخش جراحی سرپایی ارتوپدی با تجهیزات مدرن و پیشرفته صبح امروز در یکی از کلینیک‌های دولتی شهر سنندج افتتاح شد، این اقدام گامی بزرگ در جهت ارائه خدمات باکیفیت و کاهش هزینه‌های درمانی برای بیماران ارتوپدی به شمار می‌رود.

پیام وکیلی عضو هیئت‌علمی دانشگاه و متخصص ارتوپدی کلینیک ویژه تخصصی سنندج در مورد جزئیات این بخش، اظهار کرد: ارتوپدی رشته‌ای است که به بررسی بیماری‌ها و اختلالات سیستم اسکلتی عضلانی، به‌ویژه اندام‌های فوقانی و تحتانی می‌پردازد، شکستگی‌ها، درد مفاصل و سایر مشکلات ارتوپدی از جمله شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع می‌دهند.

وی ادامه داد: باتوجه‌به افزایش روزافزون این مشکلات، راه‌اندازی کلینیک جراحی سرپایی ارتوپدی، گامی مؤثر در جهت بهبود دسترسی بیماران به خدمات درمانی است. وکیلی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی ارتوپدی انجام داده‌ام، تصریح کرد: بسیاری از این جراحی‌ها از نظر مالی برای بیماران بسیار سنگین بوده و امکان انجام آنها در بخش خصوصی برای همه بیماران میسر نیست. با افتتاح این کلینیک، بیماران می‌توانند با استفاده از دفترچه بیمه و با هزینه بسیار کمتر، جراحی‌های موردنیاز خود را انجام دهند.

متخصص ارتوپدی کلینیک ویژه تخصصی سنندج، گفت: در این کلینیک جراحی‌هایی که نیاز به بیهوشی ندارند و بیمار پروسه بستری‌شدن و بار روانی را تجربه نخواهد کرد.

وکیلی به انواع جراحی‌های قابل‌انجام در این کلینیک پرداخت و گفت: در کلینیک ویژه تخصصی سنندج جراحی‌های صغیر ارتوپدی شامل جراحی گرفتگی عصب، فرورفتگی ناخن، جراحی توده انگشتی، جراحی انگشتان دست‌وپا، خارج‌سازی جسم خارجی و سایر جراحی‌ها که نیازی به بیهوشی ندارند، انجام می‌شود.

در کلینیک ویژه سنندج به‌صورت حضوری و آنلاین آماده خدمت‌رسانی است؛ بیماران برای درمان مشکلات ارتوپدی خود، می‌توانند در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به این کلینیک مراجعه کنید. گفتنی است، در روز‌های پنج‌شنبه در شیفت صبح و عصر، جراحی‌های کوچک انجام می‌شود و بیماران می‌توانند در سایت http://darmangah.muk.ac.ir جهت نوبت‌دهی در کلینیک ویژه سنندج اقدام کنند.

عملیات ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهدای خدمت چناره، مزین به نام شهدای خدمت با زیربنای ۲۲۰ مترمربع و اعتبار ۲ میلیارد و دویست و سی میلیون تومان از مهرماه ۱۴۰۲ شروع و در چهارمین روز از هفته دولت در سال ۱۴۰۳ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شهدای خدمت چناره از توابع بخش سرشیو مریوان به‌منظور تسهیل در دسترسی و ارتقاء و تأمین سلامت مردم، با مساحت یک‌هزار متر ربع و زیربنای ۴۵۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید این مرکز با ۷ خانه بهداشت و ۱۳ روستای قمر، متشکل واحد‌های پزشک عمومی، مامایی، کارشناسان بیماری‌ها و محیط، داروخانه، نمونه‌گیری آزمایش‌ها، تزریقات و پانسمان است و جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر را زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می‌دهد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار