مدیرکل بازرسی کردستان عنوان کرد:

ثبت کاغذی شرکت‌ها از عوامل فرار مالیاتی و پول‌شویی

مدیرکل بازرسی کردستان گفت: ثبت کاغذی شرکت‌ها یکی از عوامل فرار مالیاتی، پول‌شویی و معاملات خارج از ضوابط است.
کد خبر: ۹۶۲۳۶۰۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، عیسی هواسی در پنجمین روز از هفته دولت با حضور در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کردستان به دیدار مستقیم با مردم پرداخت و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دلیل ارتباط مستقیم با املاک و مالکیت مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بازرسی کردستان اظهار کرد: خوشبختانه در دهه اخیر بحث ثبت آنی و حوزه آیتی در این مجموعه رشد خوبی داشته و توفیقات خاصی را برای سازمان به ارمغان آورده است.

وی رفع تداخلات، تثبیت و جلوگیری از خرد شدن اراضی و تقویت زیر ساخت‌های الکترونیکی را از مهمترین چالش‌های حوزه کاداستر عنوان کرد و اجرای ناقص کاداستر را آسیب‌زا و عامل افزایش پرونده‌های قضایی دانست.

هواسی یکی دیگر از موضوعات مهم حوزه ثبت را تثبیت املاک دولت عنوان کرد و بر سند دار شدن املاک دولتی دفترچه‌ای و فاقد سند تاکید کرد و افزود که بازرسی در تسهیل این روند در کنار سازمان ثبت خواهد بود.

وی در حوزه قانون الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول با اشاره به‌عدم تهیه آیین نامه‌های این قانون و وجود چالش‌هایی در اجرای آن، افزود: باید ابهامات این قانون شناسایی و زیرساخت اجرای آن فراهم شود.

مدیرکل بازرسی کردستان ادامه داد: در استان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بنگاه معاملاتی املاک داریم که نگران حذف فعالیت خود در پروسه ثبت اموال غیرمنقول هستند در حالی که این روند باعث رسمیت بخشیدن بیشتری به کار آنها شده، چرا که تهیه پیش سند و مدیریت معامله به عهده آنها خواهد بود.

هواسی یادآور شد: ثبت کاغذی شرکت‌ها یکی از عوامل فرار مالیاتی، پولشویی و معاملات خارج از ضوابط است و بر حذف این روند تاکید کرد.

وی در بحث نظارت بر فرایند دفاتر ثبت اسناد، بیان کرد: علاوه بر نظارت الکترونیکی در بستر ثبت آنی، باید نظارت‌های سرزده نیز در برنامه نظارتی قرار گیرد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار