امام جمعه کمالشهر:

وظیفه اصلی مسئولین در دولت اسلامی انجام، ترویج معنویت و پیاده کردن احکام نورانی اسلام است

امام جمعه کمالشهر گفت: ترویج معنویت و پیاده کردن احکام نورانی اسلام یکی دیگر از شاخصه‌های دولت اسلامی و از وظایف اصلی مسئولین است.
کد خبر: ۹۶۲۳۶۱۷
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت الاسلام و المسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر، در خطبه اول ضمن تسلیت ایام رحلت جانگداز پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، به تفصیل درباره اختصاصات پیامبر اکرم (ص) پرداخت.
وظیفه اصلی مسئولین در دولت اسلامی انجام، ترویج معنویت و پیاده کردن احکام نورانی اسلام است
وی افزود: امام رضا (ع) ثامن الحجج، ابوالائمه (ع) وارث انبیاء، اوصیاء و ائمه (ع) مقامی دارد، بس رفیع و از خصائص و برکات وجودی آن حضرت یکی این بود که پاسدار نهضت عاشورا بود.  

امام‌جمعه کمالشهر اذعان کرد: جواد (ع) در زیارت نامه رجبیه پدر بزرگوارش امام رضا (ع) می‌فرماید: «السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الرَّءُوفِ، الَّذِی هَیجَ أَحْزَانَ یوْمِ الطُّفُوفِ» (بحار ج۹۹ ص۵۵) سلام بر امامی که حزن‌های روز کربلا را به جوشش و هیجان در آورد، سلام بر آن امام رضائی که نهضت عاشورا و مجالس عزای سید الشهدا را در عالم گرم و پر رونق کرد، «یا مَن هَیجَ أَحْزَانَ یوْمِ الطُّفُوفِ» و به مردم یاد داد که «إن کُنتَ باکِیا لِشَیءٍ فَابکِ لِلحُسَینِ».

وی تصریح کرد: چراکه دشمنان سعی داشتند نور عاشورا خاموش شود و ائمه (ع) از جمله امام رضا (ع) با بیان و عمل و رفتار و سیره عملی خویش نگذاشتند، این نور الهی خاموش شود و امروز بعد از گذشت ۱۳۸۵سال از واقعه عاشورا می‌بینیم بیش از ۲۱ میلیون نفر در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند و لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازند.

 خطیب نماز جمعه در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی، باهنر و شهیدآیت الله رئیسی و نیز ضمن تبریک هفته دولت، به چندنمونه از شاخصه‌های دولت اسلامی اشاره کرد و گفت:  مهمترین شاخصه دولت اسلامی، اجرای عدالت اسلامی است که از بیانات نظام و انقلاب است؛ تک تک مسئولین وظیفه دارند که بین خود و خدای خود در هر سمتی که هستند با مردم به عدالت رفتار کنند.

وی عنوان کرد: تبعیض، حق کشی، رانت خواری، فساد، کم کاری، حزب و باند بازی و...، که از عوامل اصلی سقوط دولت‌ها و نارضایتی مردم است، در حکومت اسلامی جایی ندارد و ظلم و جفا به مردم است،  مسئولین کشوری و اجرائی اگر دیدند در گوشه و کنار و در ادارات، عوامل و افرادی هستند که از موقعیت خویش سوء استفاده و به بیت المال دست درازی می‌کنند، باید به شدت با آن‌ها برخورد کنند.

امام جمعه کمالشهر ترویج معنویت و پیاده کردن احکام نورانی اسلام یکی دیگر از شاخصه‌های دولت اسلامی و از وظایف اصلی مسئولین است، بیان کرد: در نظام اسلامی، مسئولین وظیفه دارند که دین و ارزش‌های دینی و انقلابی را در جامعه پیاده کنند، مسئولین اجرائی عوض اینکه به فکر حفظ و تقویت پست و صندلی و جایگاه خویش باشند، باید به فکر دین مردم، اخلاق مردم، اعتقادات مردم، عفاف و حجاب و حیا و غیرت مردم باشند، آن‌وقت خداوند متعال به کارشان هم برکت خواهد داد.

ناطق در ادامه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت اشاره کرد و یادآور شد: ۱۳ توصیه گرانقدر مقام معظم رهبری به رئیس جمهور و هیئت دولت بسیار ارزشمند بود که افق و نقشه راه و سرمایه دولت است، از جمله در اولویت قرار دادن حل مساله تورم، گرانی و معاش مردم و نیز استفاده از فرصت خدمت که مقام معظم رهبری فرمودند: فرصت ۴ سال خدمت، را قدر بدانید، این فرصت، نعمت بزرگ الهی است و بدانید این فرصت به سرعت می‌گذرد، می‌توان در این مدت کار‌های بزرگی کرد، هم‌چنان‌که امیر کبیر در مدت ۳ سال کار‌های بزرگی کرد و شهید رئیسی عزیز هم در حدود ۳ سال کار‌های بزرگی کرد و برخی پایه گذاری‌های خوبی انجام داد که ثمره آن به کشور خواهد رسید.

 خطیب نماز جمعه کمالشهر در پایان کسب رتبه قهرمانی جهان با کسب ۵ مدال طلا، توسط تیم المپیاد دانش آموزی نجوم کشورمان در بین ۵۷ کشور دنیا را به جامعه علمی تبریک گفت و آن را نشانه‌ای دیگر از استعداد و نبوغ فکر جوان ایرانی دانست که مایه فخرو مباهات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار