توزیع بیش از 409 هزار قوطی شیر خشک در مردادماه توسط داروخانه های خراسان رضوی

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرداد امسال ۴۰۹ هزار و ۸۵۵ قوطی شیرخشک توزیع شد که این تعداد نسبت به ماه قبل از آن ۱۵ درصد و نسبت به خردادماه ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۶۲۳۶۳۷
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جواد دانایی باغکی اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار قوطی شیرخشک معمولی از ابتدای امسال توسط داروخانه‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی توزیع شده است.

وی افزود: با این اقدام دیگر هیچ گزارشی از کمبود شیرخشک های رژیمی، معمولی و یارانه ای(کوپنی) دریافت نشده است.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: پیگیری‌ها برای تامین شیرخشک مورد نیاز شهروندان در دهه پایانی ماه صفر نیز انجام شده است و اکنون توسط شرکت‌های پخش دریافت شده و در حال توزیع بین داروخانه‌ها است.

وی عنوان کرد: در دهه پایانی ماه صفر نظارت بر تولید و عرضه شیرخشک تشدید شده و پیگیری برای توزیع به موقع و مستمر آن در حال انجام است.

دانایی باغکی ادامه داد: اصرار مصرف‌کنندگان بر مصرف نوعی خاص (ویژند) از شیرخشک، یکی از عوامل مهم بروز برخی کمبودهای موقت است که در این زمینه به فرهنگسازی و افزایش آگاهی عمومی نیاز است تا در مواقع لزوم از نشان های تجاری جایگزین استفاده شود.

وی بیان کرد: از آنجا که تفاوت محسوسی در فرمولاسیون و ماده اولیه انواع شیرخشک‌های معمولی وجود ندارد، والدین می‌توانند شیرخشک مورد نیاز کودک خود را از انواع نشان‌های تجاری موجود در بازار تهیه کنند.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: به منظور پیشگیری از سردرگمی خانواده‌ها و سهولت در دسترسی به شیرخشک‌های رژیمی و معمولی، متقاضیان می‌توانند با نصب نرم افزار موبایلی تیتک (TTAC) و یا مراجعه به سامانه mobile.ttac.ir از بخش کمبود دارو، گزینه کمبود شیرخشک را انتخاب و نام شیرخشک مورد نظر را جستجو کنند.

 دانایی باغکی تصریح کرد: پس از آن سامانه فهرست داروخانه‌هایی را که اخیرا فرآورده مورد نظر را به فروش رسانده‌اند نمایش می‌دهد که می توانند بعد از تماس با داروخانه و اطمینان از موجودی آن، در کوتاهترین زمان آن‌را از نزدیک ترین مکان تهیه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار