امام جمعه شهرستان اشتهارد:

دولت وفاق ملی در صورت تحقق حول محور ولایت فقیه و قانون اساسی، اثرات موثری برای جامعه دارد

امام جمعه شهرستان اشتهارد گفت: دولت وفاق ملی در صورت تحقق حول محور ولایت فقیه و قانون اساسی، اثرات پایان دوقطبی سازی و همدلی در خدمت را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۶۲۳۶۵۹
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت الاسلام و المسلمین داودی امام جمعه اشتهارد، در خطبه اول نماز جمعه این هفته، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، به بیان بخشی از فضایل پیامبر مکرم اسلام (ص)، امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پرداخت و گفت: قداست پیامبر اسلام و برتری ایشان بر تمام بشر، به دلیل جایگاه هدایت کننده ایشان برای تمام انسانیت است و غیر از مسیر معرفی شده توسط او که به وسیله ائمه هدی (ع) تبیین گردیده است، دسترسی به قله‌های کمال انسانی ممکن نیست.
دولت وفاق ملی در صورت تحقق حول محور ولایت فقیه و قانون اساسی، اثرات موثری برای جامعه دارد
حجت الاسلام والمسلمین داودی اظهار داشت: اطاعت تام و تمام از حضرت رسول (ص) و اولی‌الامر یعنی امامان پس از ایشان و پس و پیش نیافتادن از آنان در رفتار و کردار دستور صریح خداوند متعال در مصحف شریف است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشتهارد تصریح کرد: هرچقدر جوامع انسانی به این اندیشه متعالی و اصل الهی متمسک شوند، بیشتر به سعادت می‌رسند و هرچقدر از این طریق و الگو فاصله بگیرند، به همان اندازه به سمت شقاوت و تباهی متمایل می‌شوند که نمونه‌های آشکار آن در دنیای امروز به روشنی قابل مشاهده است.

امام جمعه اشتهارد در خطبه دوم نماز با تاکید بر اصل تقوی و لزوم رعایت و توسعه آن به تمام وجوه زندگی، با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) و تشکر از کلیه دست اندرکاران برگزاری این اجتماع عظیم و بی مانند و خصوصا بانیان خیر و خادمین موکب‌های شهرستان اشتهارد در نقاط مختلف، اظهار داشت: بحمدالله مراسم اربعین در شهرستان نیز به صورت پرشور و خوبی برگزار شد که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به تکمیل اعضای دولت و دیدار اعضای کابینه با رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، ضمن آرزوی موفقیت برای دولت جدید در دوره خدمت آتی، یادآور شد: رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در خصوص مغتنم دانستن فرصت خدمت، بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی، انتخاب همکاران جوان و مومن، تربیت مدیران برای نسل‌های بعد، حکمرانی خردمندانه با رجوع به کارشناسان به شرط رعایت الزامات آن، توجه ویژه به پیوست عدالت در تمامی برنامه‌ها و پروژه‌ها، حضور بین مردم و تداوم سفر‌های استانی، رعایت اولویت‌ها در کار‌های زیرساختی، توجه به تولید ملی، علاج پیری جمعیت کشور، امید نبستن به دشمن و مواردی از این دست باید چراغ راه دولت جدید و دولتمردان آن در مسیر خدمت رسانی به مردم باشد.

امام جمعه اشتهارد با اشاره به طرح عنوان «دولت وفاق ملی»، تصریح کرد: چنین هدفی در صورت تحقق حول محور ولایت فقیه و قانون اساسی، می‌تواند اثرات مثبتی مثل پایان دوقطبی‌سازی‌ها، همدلی در خدمت، شایسته سالاری، افزایش تاب‌آوری جامعه و ...، داشته باشد که امیدواریم جناب رئیس جمهور در این مسیر موفق باشند.

وی با اشاره به مذاکرات آتش بس فلسطین و اسراییل و مسایل پیرامون آن، تصریح کرد: اختلاف بین فلسطین و اسراییل در کنترل بر منطقه موسوم به فیلادلفیا، دستاویزی برای دولت نتانیاهو برای فرسایشی کردن و عدم نتیجه بخشی مذاکرات، تداوم جنگ و در نتیجه افزایش طول عمر کابینه متزلزل خودش است.

امام جمعه اشتهارد با اشاره به اقدام مصر و امارات برای راه اندازی بنادر و کریدور‌های زمینی برای حمل و نقل بار رژیم اسراییل و کم اثر کردن اقدامات ملت یمن برای فشار بر کشتی‌های صهیونیستی، تاکید کرد: این اقدامات از سوی برخی دولت‌های به ظاهر اسلامی، خیانت به امت اسلام، مردم فلسطین و دست داشتن در خون مردم و کودکان مظلوم آن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشتهارد در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به گلایه‌های متععد مردمی از قطع مکرر برق و آب در سطح شهرستان و شهرک‌های صنعتی طی روز‌های گذشته، اظهار داشت: اصلاح این مشکلات، نیاز به مدیریت جهادی و حضور در میدان توسط مسئولین دارد و با رفتار صرفا اداری و پیگیری دفتری قابل رفع نخواهد بود.

وی با اشاره به تغییرات مدیریتی در پی تشکیل دولت جدید و آثار آن بر عملکرد مسئولین در سطوح مختلف، خاطر نشان کرد: احتمال جابجایی مدیران در آینده، نمی‌تواند دلیلی برای کاهش عملکرد‌ها باشد؛ درست است که وزیران عوض شده‌اند، اما تغییرات در سطوح استان‌ها و شهرستان‌ها شاید چندماه به طول بی انجامد، لذا باید همه مسئولین تا لحظه آخر با قدرت و توان تام و تمام مشغول خدمت باشند و خدای نکرده امور مردم را درگیر چنین مسایلی نکنند.

امام جمعه شهرستان اشتهارد با تاکید بر حضور و تبیین اقدامات و پیگیری‌های مسئولین برای عموم مردم، تاکید کرد: عملکرد ما نباید طوری باشد که مردم فکر کنند، کار را زمین گذاشته ایم و خدای ناکرده بدبینی در مردم ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین داودی تاکید کرد: خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم و فراموش نکنیم که اهتمام به رفع مشکلات و حل امور مردم، عزت و خیر الهی را برای ما در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار