خبرهای داغ:
حجت الاسلام شعبانی:

ماندگاری دولت‌ها در گره گشایی و رفع مشکل مردم است/ شعار سال باید در جامعه ظهور و بروز پیدا کند

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: فرصت دولت‌ها تمام می‌شود که اگر از این فرصت برای گره گشایی و رفع مشکل مردم استفاده شود، ماندگار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۳۹۰۰
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
ماندگاری دولت‌ها در گره گشایی و رفع مشکل مردم است/ شعار سال باید در جامعه ظهور و بروز پیدا کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی‌موثقی در مراسم یادواره شهدای دولت که در مسجد مهدیه همدان برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید از همه کارمندانی که برای اعتلای اسلام، نظام و خدمت به مردم قدمی برداشتند یاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند تبیین و آشنایی با ویژگی‌های اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر هستیم، گفت: آنچه شهید رجایی را ماندگار کرد، عملکرد او بود نه سخنرانی‌ها و گزارش‌ دادن‌هایش.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انسان‌های ضعیف به دنبال آن هستند تا با مقام‌هایشان برای خود قدرت درست کنند، یادآور شد: فرصت دولت‌ها تمام می‌شود که اگر از این فرصت برای گره گشایی و رفع مشکل مردم استفاده شود، ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ما را با وعده‌ها و صحبت‌هایمان قضاوت نمی‌کنند و مهم عملکرد و اقدامات است، گفت: از شئون مردمی بودن بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، حضور در بین مردم و از نزدیک با مشکلات مواجه شدن است و از دیگر مصادیق مردمی بودن هم تلاش مسئول برای حل مشکلات مردم است.

شعبانی موثقی ادامه داد: گاهی اوقات ترک فعل‌ها با توجیه قانون مواجه می‌شود، در حالی که می‌توان راهکار قانونی برای آن پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برای حل مشکلات از جمله مشکل مسکن اقداماتی را انجام داد، خاطرنشان کرد: بارها عرض کردم با روند فعلی این مشکل در همدان قابل حل نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه شعار سال باید در جامعه ظهور و بروز پیدا کند و در رفتار دولتمردان نسبت به سال گذشته تغییر ایجاد شود، ابراز کرد: دولت مردمی، باید برای ساز و کار مردمی بودن و مردمی سازی مسکن راهکار پیدا کند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت چهاردهم بر تغییر سریع مسئولان نیست، گفت: مسئولان تا روز آخر باید به معنای واقعی کلمه کار را پیش ببرند.

شعبانی موثقی تصریح کرد: این سیاست درستی است که اگر مدیری کارآمد است، باید از او استفاده شود، به بیان دیگر توجه به تخصص‌ها در مسئولیت‌ها یک سیاست عقلانی است.

وی تأکید کرد: دوران گذار در دولت‌ها نباید به روند کارها و خدمت‌رسانی‌ها آسیب وارد کند و کار مردم تعطیل شود.

امام جمعه همدان با اشاره به خدمات و تلاش‌های دولت سیزدهم در استان همدان، یادآور شد: دولت سیزدهم دستاوردهای خوبی در استان همدان از جمله حل مشکل تأمین آب و تکمیل بیمارستان اکباتان داشت که قابل تقدیر است، البته اشکالاتی نیز در این بین وجود داشت که باید در بعضی از روش‌ها تجدید نظر کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نگرش سیاسی برای مردم مهم نیست و مهم توانایی دولت در حل مشکلات مردم است، اظهار کرد: موفقیت دولت در حل مشکلات، تأمین کننده منافع ملی کشور است.

شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: دولت وفاق، یعنی همه در کنار هم برای رسیدن به هدف اصلی که همان تأمین منافع ملی و حل مشکل مردم است، حضور داشته باشیم و تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار