خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد خبر داد

آغاز عملیات احداث شهرک ۳۰۰ هکتاری صنفی و صنعتی در ملایر

همدان-استاندار همدان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شهرک ۳۰۰ هکتاری صنفی و صنعتی در ملایر گفت: این پروژه یکی از نتایج جدیت و اهتمام مدیران شهرستان و نمایندگان مردم ملایر در مجلس برای پیشرفت این شهرستان است.
کد خبر: ۹۶۲۳۹۱۳
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
آغاز عملیات احداث شهرک ۳۰۰ هکتاری صنفی و صنعتی در ملایر

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک صنفی و صنعتی ۳۰۰ هکتاری ملایر به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: اقدامات انجام یافته برای توسعه پایدار استان در چند سال گذشته چند برابر کل اقدامات ماقبل آن است.

وی با بیان اینکه ملایر در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی بسیار مستعد است، افزود: جدیت و اهتمام مدیران این شهرستان و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته برای پیشرفت این شهرستان قابل تقدیر بوده که آغاز عملیات اجرایی شهرک ۳۰۰ هکتاری یکی از نتیجه‌های این تلاش‌ها است.

استاندار همدان بیان کرد: زیرساخت‌های بسیار خوبی طی سال‌های گذشته در استان فراهم شده و برای توسعه شهرک‌های صنعتی این خطه و نیازمندی‌های آنها گام‌های مهمی برداشته شده است.

فرماندار ویژه ملایر نیز در این آیین اظهار کرد: در کمتر از سه سال گذشته با حمایت‌های استاندار همدان اتفاقات بسیار خوبی در استان و شهرستان ملایر رقم خورده که نمونه آن نهضت ملی مسکن ملایر به عنوان یک طرح کم سابقه در کشور به مساحت ۵۱۵ هکتار است.

سلمان اسماعیلی افزود: در دولت سیزدهم و طلیعه دولت چهاردم آغاز عملیات اجرایی شهرک صنفی و صنعتی ۳۰۰ هکتاری ملایر به عنوان یکی از اتّفاقات ماندگار دولت است که مردم روستای قشلاق پیرحیاتی با روحیه وفاق و همدلی نهایت مساعدت را با ما در این زمینه داشتند.

وی ادامه داد: مرحله سوم شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد هم آماده آغاز عملیات اجرایی است و با اجرای شهرک ۳۰۰ هکتاری رشد ۲۰۰ درصدی در ایجاد زیرساخت‌های صنعتی دولتی در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

* ایجاد ۳۰ هزار شغل مستقیم با احداث شهرک ۳۰۰ هکتاری صنفی و صنعتی ملایر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز اظهار کرد: شهرک ۳۰۰ هکتاری صنفی و صنعتی ملایر با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال اجرا می شود که زمینه ایجاد ۳۰ هزار شغل مستقیم در آن فراهم خواهد شد.

مصطفی حقیقی افزود: کل اراضی صنعتی و نواحی صنعتی ملایر کمتر از ۳۰۰ هتکار بود که از یکسال پیش مطالعات و استعلامات لازم برای اجرای این شهرک با همراهی مردم، فرماندار، نمایندگان و مدیران این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: پهنای اولیه این شهرک ۳۰۰ هکتار است که تا ۲۰۰ هکتار دیگر قابل توسعه بوده و پس در کشور بزرگترین پهنه صنفی و صنعتی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با برادری و رفاق و دوستی مشکلات حل می‌شود و این به آن معنا نیست که فضای انتقاد کور شود بلکه باید در فضای تعاملی باشد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان مساعدت خوبی برای حل مشکلات شهرک‌های صنعتی ملایر داشته است.

وی تاکید کرد: این شهرک نیازمندی‌های ۳۰ هزار خیاط ملایری را برآورده خواهد کرد و برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذار مشکلی نداریم و گشایش کار برای جوانان بیکار خواهد بود.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: برای شکوفایی این منطقه باید تلاش کنیم و از دیگر الزامات منطقه ویژه اقتصادی سامن است که باید اجرایی شود.

احمد آریایی‌نژاد ادامه داد: بدون شک با اجرایی شدن شهرک صنفی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی، این منطقه شکوفا خواهد شد و اشتغال اگر باشد جمعیت ساکن می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار