خبرهای داغ:

امنیت، خودباوری و افزایش سرمایه‌های اجتماعی، از دستاورد‌های دفاع مقدس است

یادواره شهدای کارمند شهرستان خرمبید همزمان با هفته دولت و در راستای دومین کنگره ملی شهدای فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۹۲۹
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار دکتر قاسم علیپور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، خاصه 230 شهید گلگون کفن شهرستان خرمبید، شهدای دولت و بخصوص شهید جمهور، اظهار داشت: اربعین حسینی، بزرگترین رویداد شیعی در دنیاست و حضرت زینب(س) در این ایام، بزرگترین جهاد تبیین را انجام داد. 
وی با بیان اینکه جهاد تبیین حضرت زینب(س) با آن همه داغ در مسیر اسارت باعث ساقط شدن حکومت اموی شد، تصریح کرد: شعر زیبای "کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود" مبین همین جهاد تبیین این بانوی بزرگ اسلام است.
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه نظام سلطه همه ظرفیت خود را در مقابله با نظام مفدس جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام به میدان آورده است، از وارونه نشان دادن تصاویر حکومت پهلوی، نظام جمهوری اسلامی و جوامع غربی توسط دشمن برای به انحراف کشاندن اذهان مردم در جامعه خبر داد و گفت: در این مبارزه فقط با جهاد تبیین و روشنگری است که می‌تواند کارساز باشد، مقام معظم رهبری هم اصلی‌ترین جهاد را برای جوانان امیدآفرینی دانستند.
سرهنگ علیپور با بیان اینکه شهدا رفتند، دفاع کردند و جانشان را برای این نظام دادند و هرچه خاطره از شهدا بگوییم، تمام نمی‌شود، تاکید کرد: تاثیرگذاری این برنامه‌ها چه در فضای حقیقی و چه مجازی را نباید نادیده گرفت.
وی با اشاره به اینکه قانون صیانت از فضای مجازی هنوز نقص‌هایی دارد و ما در این میان باید به فکر خود و خانواده‌مان باشیم، چراکه در همه دنیا این قانون برای حفظ خانواده‌ها وجود دارد ادامه داد: در اواخر ماه صفر هستیم و باید از کلاس درس عاشورا حداکثر بهره را ببریم، در عاشورا افرادی بودند که پیامبر و امیرالمومنین را درک کرده بودند و در رکاب علی شمشیر زده بودند، و علی‌رغم مهیا کردن همه شرایط توسط امام حسین(ع) برای مشخص شدن حق از باطل، باز هم عده‌ای از آن خواص بر روی ایشان شمشیر کشیدند؛ و اگر ما هم مواظبت نکنیم، باز هم ممکن است این اتفاق تکرار شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با اشاره به نقش خواص در جریانات جامعه، افزود: دفاع مقدس برای کشور سرمایه بزرگی است و آورده‌های زیادی دارد، امنیت کشور و خودباوری، از این دستاوردهای بزرگ است. 
اقدام به کارهای به ظاهر نشدنی، حرکت به سمت فناوری‌های نو و استفاده از ظرفیت‌هایی که دشمن مجبور به پذیرش آن می‌شود، افزایش سرمایه‌های اجتماعی، آشکار شدن ظواهر پوشالی غرب، کشف ظرفیت عظیم مردمی در دفاع مقدس و بعد از آن، از دیگر دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس است که سرهنگ علیپور با بیان آن، ادامه داد: در این راستا خطر تحریف را باید جدی گرفت و از نوشتن متن فاخر و شعرهای زیبا، تهیه کلیپ‌های کوتاه در راستای مبارزه با تحریف انقلاب و دفاع مقدس باید کمک گرفت.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا مهم است، تصریح کرد: این یادواره‌ها باعث می‌شود که فاصله نسلی ایجاد نشود و شهدای عزیز ما یاد شوند و از یاد نروند.
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه فاصله ما در جنگ با دشمن کم شده است و امروز جنگ در جنگ است، ادامه داد: گاهی آدم باورش نمی‌شود که در این عصر مدرنیته، کشوری وحشی پیدا شود که بیمارستان بزند و کودکان را نیست و نابود کند و خوشحال هم شود؟
سرهنگ علیپور با اشاره به خصایص خاص یهودیان در سوره مبارکه نساء، پیمان‌شکنی، مسخره کردن معجزات خدا، کشتن پیامبران خدا، نفهمیدن هیچ سخن حقی، کفر به حضرت مسیح و بهتان، را از جمله این خصایص دانست و گفت: در سوره مائده، مجازاتی هم برایشان در نظر گرفته شده که بی وطنی و نداشتن جا و مکانی برای خود، از جمله این مجازات‌هاست.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار