امام‌جمعه ایلام:

مسئولان خدمات دولت را به مردم بازگو کنند

امام‌جمعه ایلام گفت: هفته دولت فرصتی ارزنده برای بیان دستاوردهای دولت و نظام به مردم است تا جامعه بیشتر با خدمات و فعالیت‌های دولتمردان آشنا شوند.
کد خبر: ۹۶۲۴۰۲۶
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی گفت: هفته دولت فرصتی ارزنده برای بیان دستاوردهای دولت و نظام به مردم است تا جامعه بیشتر با خدمات و فعالیت‌های دولتمردان آشنا شوند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام بیان کرد: رهبری در دیدار دولت چهاردهم نکات ارزشمندی را بیان و مسیر درست راه را برای دولت جدید ترسیم و مشخص کردند که عمل به این فرامین و رهنمون‌ها موفقیت دولت چهاردهم را در پی خواهد داشت. 

وی افزود: دشمنان بعد از تأیید صلاحیت هیئت وزیران توسط مجلس شورای اسلامی، شبهاتی را مبنی بر انتخاب وزرا توسط رهبری و عدم کارایی مجلس و رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا به جامعه القا کردند که رهبری در سخنان اخیر خود این شبهات مسموم را پاسخ دادند. 

کریمی تبار یادآور شد: رهبری در مسائل اجرایی دولت‌ها دخالت ندارند و طبق قانون اساسی رهبری فقط سیاست‌های کلی نظام را ابلاغ می‌کند و در انتخاب و معرفی وزرا توسط ریاست‌جمهوری به مجلس نیز دخالت نمی‌کند.  

وی اضافه کرد: رهبری در دیدار با دولت چهاردهم رسیدگی به وضعیت زندگی مناطق محروم کشور و اجرای عدالت اجتماعی برای همه اقشار جامعه را تأکید کردند.  

وی ادامه داد: انتظار می‌رود باتوجه‌به رأی قاطع نمایندگان به همه وزرای پیشنهادی با گرایش‌های مختلف سیاسی، دولت جدید در انتخاب مدیران شاخصه‌هایی چون تخصص و توانمندی فارغ از هر گونه جناح و باند فکری و سیاسی را مدنظر داشته باشد تا از نخبه سوزی افراد متعهد و توانمند به بهانه‌های سیاسی جلوگیری شود و شایستگی‌ها باید به‌جای انتخابات سیاسی و فکری در انتخاب مدیران دخیل باشد. 

کریمی تبار بیان کرد: شرایط کنونی ساکنان غزه و فلسطین دشوار و سخت است و رژیم صهیونیستی با تسلیحات کشتارجمعی آمریکا اقدام به نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه کرده است و در حالی این جنایات وحشتناک در باریکه غزه رخ می‌دهد که هیچ کشوری جرئت تکذیب هولوکاست دورغین را ندارد.

   وی گفت: مجامع بین‌المللی و قدرت‌های برتر دنیا در برابر جنایات اسرائیل در فلسطین سکوت کرده‌اند و ایران را نسبت به ترور اسماعیل هنیه توسط عوامل اسرائیل به خویشتن‌داری دعوت می‌کنند.

   نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام تأکید کرد: آمریکا به‌جای عدم حمایت از جنایات بی‌شمار رژیم صهیونیستی در فلسطین و سکوت در این زمینه، خواهان عدم پاسخگویی ایران اسلامی نسبت به ترور اسماعیل هنیه است.

   وی افزود: جنایت‌کاران اسرائیلی باید منتظر عملیات تلافی‌جویانه ایران اسلامی به علت ترور اسماعیل هنیه باشند و ایران تعیین‌کننده چگونگی، زمان و مکان این عملیات کوبنده خواهد بود.  

وی یادآور شد: اسرائیلی‌های جنایت‌کار منتظر عملیات همچون صاعقه ایران اسلامی باشند و حزب‌الله نیز با وجود سکوت خبری رسانه‌های دنیا اما در برابر ترور فؤاد شُکر ضربه‌ای مهلک و کوبنده بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد کرد و نقاط موردنظر حزب‌الله در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف دقیق قرار گرفت.

   به گفته خطیب جمعه ایلام، دانش‌آموزان باهوش ایران با کسب پنج مدال طلا مقام نخست دنیا در هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک را کسب کردند که جای تحسین و قدردانی دارد و این نسل جوان تربیت شده جمهوری اسلامی ایران هستند و این جوانان آینده امیدبخش ایران را ترسیم خواهند کرد. 

  وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین ادامه داد: اربعین امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شد و انتظار برای ظهور آخرین منجی توسط مسلمانان و شیعیان از اثربخشی‌های اربعین است و به اعتقاد یکی از نظریه‌پردازان مشهور روسی که باهدف بررسی جلوه‌های اربعین به کربلا سفرکرده بود، پیاده‌روی بین‌المللی اربعین مقدمه رخداد یک اتفاق مهم در ابعاد جهانی است. 

  وی بیان کرد: اربعین حلقه اتصال عاشورا و ظهور است و به گفته این نظریه‌پرداز شهیر روسی دنیای مدرن و لیبرال با ایدئولوژی سرمایه‌سالارانه خود هیچ دستاورد انسان‌سازی نداشت و با بحران‌آفرینی برای دنیا به پایان عمر خود نزدیک شده و بشر امروز نیازمند یک تحول اساسی و بنیادین است که پایه‌های این تحولات در انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

  کریمی تبار اظهار کرد: اربعین تحول‌آفرین است و روزبه‌روز عالمگیر می‌شود و استان ایلام نیز به برکت اربعین یکی از گذرگاه‌های اصلی تردد زائران است و نکته حائز اهمیت شرعی در میزبانی مردم استان و موکب‌ها اینکه غذا و خدمات ارائه شده را نذر امام حسین (ع) کنند تا همگان اعم از زائر و غیر زائر از این برکات بهره‌مند شوند و وفق نذورات مختص زائران، دیگر افراد نیازمند را از این برکات بی‌بهره می‌سازد.

   وی افزود: مردم ایلام امسال نیز زائران را در خورشان زوار تکریم کردند؛ اما نکته مهم دیگر اینکه مسئولان هنگام برگزاری کنگره اربعین از ارائه خدمات اداری روزمره به مردم در ادارات به بهانه اربعین غافل نشوند.  

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: مسئله مهم پرداخت حقوق کارگران شرکتی ادارات است که باتوجه‌به شرایط سخت معیشتی، حقوق این قشر مظلوم توسط متولیان آن دستگاه یا شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد به‌موقع پرداخت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار