خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه الوند؛ 

لازمه وفاق ملی التزام به تبعیت از رهبری و قانون اساسی است

لازمه وفاق ملی التزام به تبعیت از رهبری و قانون اساسی است
حجت الاسلام و المسلمین مهدوی گفت: لازمه وفاق ملی التزام به محور وفاق یعنی تبعیت از رهبری و قانون اساسی است. 
کد خبر: ۹۶۲۴۰۳۸
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶

 

قزوین_به گزارش بسیج، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی خطیب نماز جمعه شهر الوند در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه ۹ شهریور ماه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و یاد شهدا وتسلیت ایام آخر ماه صفر بیان کرد: خدای متعال برای تکریم رسول اکرم (ص) در قرآن کریم آداب و معارفی را در جهت تنظیم و تحسین رابطه ما با آن وجود مقدس تبیین می‌فرماید؛صلح امام‌حسن(ع)، آغاز مبارزه‌ى مخفى خاندان پیغمبر است با قدرت طاغوتى بنى‌امیّه. به‌منظور اینکه از یک طرف، طاغوت را ضعیف و رسوا کنند، و از طرف دیگر، جمعیّت خودشان را نیرومند کنند و در یک فرصت مناسب بر او بتازند و او را از بین ببرند.

 

حجت الاسلام مهدوی افزود: وقتی امام عسگری(ع) به اسم مبارک امام رضا (ع) می‌رسند عبارتی می‌فرمایند که بسیار تدبر برانگیز است: خدایا! هر کسی از بندگان را که بخواهی راضی کنی، دل هر کسی را که بخواهی بدست بیاوری با امام رضا (ع) بدست می‌آوری.باید به مقام رضا برسیم، تنها راه آن نیز، سلوک ذیل ولایت امام رضا (ع) است، یعنی رسیدن به بالاترین مقام‌های عبودیت یعنی مقام رضا، آن هم با خود امام رضا (ع) که سریع الرضا است؛ یعنی باید خود را شبیه و ملحق به حضرت نماییم.

 

خطیب نماز جمعه الوند عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار رئیس جمهور و دولت چهاردهم، با شکرگزاری تشکیل سریع دولت با همت رئیس جمهور و کمک ارزنده مجلس، نکات مهمی را همچون رعایت اولویت‌های فوری از جمله تورم و گرانی، چگونگی انتخاب مدیران و همکاران، حضور در میان متن مردم، ضرورت حکمرانی قانونمند در فضای مجازی وهوش مصنوعی و توجه به تولید به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی، بیان کردند. ایشان در دیدارهایی که با همه دولت‌ها داشته‌اند همواره لزوم توجه به عدالت را مورد توجه قرار داده اند. 

 

وی خاطرنشان کرد: لازمه وفاق ملی التزام به محور وفاق یعنی تبعیت از رهبری و قانون اساسی و اسناد بالادستی و سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی است.در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع است، ملاک شایسته‌سالاری متعهدانه است. و به معنی پایان دوقطبی‌سازی، گروه‌بندی و یارکشی است و به این معنی است که خارج از صف‌بندی‌ها ، فقط می‌بایست بر خدمت به مردم و مسابقه خدمت متمرکز شد.

 

خطیب نمازجمعه الوند تصریح کرد: ۳۲۸ روز از جنگ غزه می‌گذرد،جنگ غزه بدون دستیابی به اهداف نظامی، سیاسی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی ادامه دارد. بازدارندگی این رژیم مقابل نیروهای مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی از بین رفته است؛ حزب‌الله نیز نشان داده است که حاضر به پذیرش معادلات تحمیلی نیست. بنابراین چگونگی احیا و تثبیت بازدارندگی برای رژیم اسرائیل تبدیل به یک معمای لاینحل و در شرایط کنونی به هدفی تبدیل شده است که صهیونیست‌ها فقط می‌توانند آن را در خواب ببینند.

 

وی در پایان گفت: از خداوند بزرگ شاکریم که توفیق حضور درحماسه میلیونی مردم در اربعین را به ما داد و از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در مراسمات پیاده‌روی و تجمع هیات مذهبی در شهر الوند تشکر می‌کنیم و انشالله در ایام عزای آخر صفر با حضور باشکوه موجب خوشنودی مولایمان صاحب الزمان شویم.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار