سردار حسن‌زاده:

جامعه اسلامی بدون مساجد نمی‌تواند نقش‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خود را ایفا کند

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ طی سخنانی بر انتخاب مسجد به عنوان محور تحقق محله اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۴۱۱۶
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار حسن حسن‌زاده،  فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به اهمیت مساجد در تحقق محله اسلامی گفت: بدون شک یکی از عوامل تأثیرگذار در پیشبرد فرهنگ و تمدن اسلامی در زمینه‌های مختلف آموزشی، تربیتی و فرهنگی مساجد هستند که جامعه اسلامی بدون آن نمی‌تواند نقش‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خود را ایفا نماید.

 

وی با اشاره به سیره نبی اکرم(ص) در محور قرار دادن مسجد گفت: به همین خاطر بود که پیامبر اسلام (ص) در بدو ورود به هر شهری ابتدا اقدام به ساخت مسجد می‌کرد. در ابتدای ورود به مدینه مسجد قبا و مسجدالنبی را احداث کرد تا بدین وسیله امور مسلمین را سازماندهی کند. اموری از قبیل برپایی نماز جماعت و جمعه، قضاوت، بسیج نیرو‌ها و اعلان جنگ و صلح که همگی این موارد نشانگر اهمیت و جایگاه این اماکن مقدس در اسلام است.


وی افزود: ما نیز بعد از اینکه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی را بررسی و اثرگذاری اقدامات قبلی را مورد آنالیز قرار دادیم و آسیب‌های اجتماعی در طول ۱۵ سال اخیر را مطالعه کردیم، متوجه شدیم در پیشرفت برنامه‌ها کندی و سکون وجود دارد.


فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: مهم نبود مجری برنامه‌ها چه نهاد و مرجعی باشد تمام برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی برنامه‌های بسیج و دیگر کار‌ها با سرعت به نتیجه نرسیده بود سپس فرمایشات مقام معظم رهبری را آنالیز کرده و با دقت مورد مطالعه قرار دادیم و در جلسات اندیشه‌ورزی به آن‌ها پرداختیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار