خبرهای داغ:

تحت نظارت مستقیم بیش از ۴۱ تن فرآورده خام دامی مصرفی مواکب مستقر در شلمچه و چذابه در اربعین

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در اربعین امسال، بیش از ۴۱ تن فرآورده خام دامی از سوی کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در مواکب مستقر در شلمچه و چذابه مورد بازرسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۶۲۴۲۶۷
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴

ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اعلام این خبر گفت: به منظور تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی مواکب، نظارت‌های مستقیم بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور ۱۰۰ کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به صورت ۲۴ ساعته در مرز‌های چذابه و شلمچه به مدت ۱۸ شبانه روز انجام پذیرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۳۰۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از ۷۴۰ موکب انجام گردید، افزود: جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تامین سلامت و امنیت غذایی زائران اربعین حسینی بوده است که در همین بازه زمانی انبار‌ها و سردخانه‌های مواکب شناسایی و از سوی بازرسین بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان هم چنین بیان نمود، در راستای آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی رعایت ضوابط بهداشتی در مواکب و نیز رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی در مرز‌های خروجی استان توسط زائرین، دامپزشکی استان نسبت به چاپ و نصب بیش از ۱۰ هزار پوستر، اطلاعیه بهداشتی و بنر اطلاع رسانی در ایام اربعین سالجاری اقدام نمود.

وی در پایان گفت، نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در مواکب و غذای زوار اربعین امام حسین (ع) از اولویت‌های مهم اداره کل دامپزشکی استان خوزستان بوده و با اعمال نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی، بیش از ۳ تن فرآورده‌های خام دامی مشکوک در مواکب ضبط و تعیین تکلیف گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار