آزاده و استاد دانشگاه میبد یزد:

کریم؛ بخشنده ترین انسان های عالم

استاد دانشگاه میبد یزد گفت: کریم در لغت عرب به کسی می گویند که در قبال خدمت خود از کسی توقع ندارد و هرچه را که برای بخشیدن داشته باشد در راه خدا می دهد.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۲۰
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، زائر پیاده ای در مسیر مشهدالرضا علیه السلام که آزاده و استاد دانشگاه میبد یزد است در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: کریم در لغت عرب به کسی می گویند که در قبال خدمت خود از کسی توقع ندارد و هرچه را که برای بخشیدن داشته باشد در راه خدا می دهد.

وی افزود: سلمان به حضرت علی (ع) گفت که شعری بفرمایید تا که روی قبرم بنویسم. حضرت علی فرمودند:«بنویس من به مهمانی یک کریم میروم. با دستانی خالی که نه توشه ای و نه اعمال حسنه ای.
چرا چون اگر در خانه یک کریمی مهمان باشی برداشتن توشه همراه خودمان زشت ترین کار و بدترین کار است.» حال میگوییم که ما به مهمانی خدا می آییم. و تو در برابر من هیچ توقعی نداشته ای.

استاد دانشگاه میبد یزد بیان داشت: امام حسن مجتبی کریم اهل بیت است. ایشان در برابر کارهای نیکی که انجام دادند هیچ توقعی نداشتند. امام حسن دو بار در طول زندگیشان زندگیشان را دادند و بخشیدند. حتی در تاریخ داریم که حتی انبار آذوقه شان را جارو کرده و سپس از نو شروع کردند. این کار تنها از کریم بر می‌ آید.
این آزاده دفاع مقدس سپس با اشاره به آیه ای از کلام قرآن مجید که الذین ینفقون اموالهم فی السرا و الضرا یعنی اعمالشان را در حالت ضرر و خوشی انفاق میکنند. انگار تمام اخلاق اهل بیت علیهم السلام بویژه انفاق در امام حسن مجتبی (ع) جمع شده و به این خاطر او را کریم اهل بیت می گویند.
در ادامه در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: در این مسیر افراد زیادی را دیدیم که دوست داشتند تا در مسیر اربعین باشند اما میسر نشد اما این سفر برایشان فراهم شد. برای همه حاجاتی که از حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت ابالفضل العباس (ع) می‌خواستیم همه را جمع کرده و محضر کریم اهل بیت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) تقدیم می‌ کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار