دادگاه‌های صلح شهرستان خلخال راه‌اندازی شد

معاون فناوری و برنامه‌ریزی رئیس کل دادگستری استان اردبیل از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در شهرستان خلخال خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۶۸
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶

دادگاه‌های صلح شهرستان خلخال راه‌اندازی شد

صادق صادق زاده پیش از ظهر امروز -شنبه- در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح و آغاز به کار نخستین شعبه دادگاه صلح خلخال در گفت و گو با خبرنگار بسیج افزود: در راستای اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف، امروز نخستین دادگاه صلح خلخال در محل ساختمان دادگستری این شهرستان و با هدف کاهش فرایند رسیدگی همچنین افزایش مصالحه و حل مسالمت آمیز دعاوی راه‌اندازی و آغاز به کار کرد.

معاون فناوری و برنامه‌ریزی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در دادگستری‌های استان اردبیل تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها ،تشویق دعاوی به صلح و مصالحه، استفاده از راهکارهای مسالمت آمیز برای دعاوی ساده و عاری از پیچیدگی قضایی،کاهش پرونده‌های مصالحه در شوراهای حل اختلاف و زمینه‌سازی برای رسیدگی شوراهای حل اختلاف به پرونده‌های صلح و سازش و در نهایت کاهش بار محاکم قضایی است.

وی گفت: در همین راستا ۲ شعبه دادگاه صلح در دادگستری شهرستان با دو قاضی و چندین کارمند آغاز به کار می‌کند و انتظار می‌رود با شروع به کار دادگاه‌های صلح در این شهرستان شاهد افزایش روند صلح و سازش در محاکم قضایی خلخال باشیم.

رئیس دادگستری خلخال نیز در این مراسم گفت: با راه‌اندازی ۲ شعبه دادگاه مصالحه در دادگستری تعداد شعب قضایی دادگاه‌ها و دادسرای این شهرستان به ۱۴ شعبه افزایش پیدا کرد.

آرش جعفری با بیان اینکه دادگستری خلخال باید دارای ۱۰ قاضی باشد، اظهار کرد: دادگستری و دادسرای خلخال با هشت قاضی، ۷۰ کارمند و همچنین بهره مندی از دو شعبه شورای حل اختلاف در امر حل و فصل دعاوی و رسیدگی به امور قضایی مردم فعالیت می کند.

به گفته رئیس دادگستری خلخال سال گذشته به بیش ۲۰ هزار پرونده در محاکم قضایی این شهرستان رسیدگی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار