خبرهای داغ:

اهمیت حضور روحانیون در سفر‌های حج/استفاده از ظرفیت روحانیون جوان در کاروان‌ها

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در اعزام حجاج به تمتع و عمره اهمیت دارد حضور روحانیان معین و معینه کاروان‌ها است یعنی برادران و خواهرانی که به کمک زائران در مسائل شرعی بیایند.
کد خبر: ۹۶۲۴۴۶۰
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

اهمیت حضور روحانیون در سفر‌های حج/استفاده از ظرفیت روحانیون جوان در کاروان‌هابه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران با حضور مدیرکل سازمان حج و زیارت استان اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در اعزام حجاج به تمتع و عمره اهمیت دارد حضور روحانیان معین و معینه کاروان‌ها است یعنی برادران و خواهرانی که به کمک زائران در مسائل شرعی بیایند.
وی افزود: حضور معینه‌ها در کاروان‌های حج استان سمنان ضرورت دارد و بسیار هم کمک کننده است به خصوص برای خانم‌ها که مسائل شرعی را با فراغ بال بیشتری برای معینه‌های کاروان‌ها بیان می‌کنند.
مطیعی خاطر نشان کرد: مباحثی مانند نرم افزار‌های کمک کننده به حج، موضوع مسافر قبله و اپلیکیشن حج و زیارت از آن دست کار‌های ماندگار و به روزی است که خوشبختانه به خوبی از سوی حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری انجام شده و به حجاج هم کمک کننده است.
امام جمعه سمنان تصریح کرد: اساساً ایجاد سامانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های هوشمند بسیار خوب است و می‌تواند رغبت نیز در بین حجاج ایجاد کند و از سوی دیگر آمادگی را نیز بیشتر می‌کند.
وی افزود: ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در بین روحانیان جوان داریم که نمونه آن حضور ۹۰۰ روحانی بومی استان فقط در شهر مقدس قم است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: یکی از برکات خوب حضور روحانیان در کنار زائران این است که حجاج اطمینان خاصر پیدا می‌کنند همچنین شاهد هستیم که بسیاری از مسائل و بدبینی‌ها برای افراد اصلاح می‌شود و این می‌تواند به آرامش خاطر حجاج و زائران هم کمک شایانی کند.
بیشترین تعداد کاروان و حجاج و زائران عتبات در استان متعلق به شاهرود است
حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه یکی از دشوار‌های خدمت رسانی در حوزه حج و زیارت استان سمنان وسعت این استان و نسبت آن به جمعیت است، افزود: اداره کل حج و زیارت استان در شهر سمنان به عنوان مرکز استان استقرار دارد، اما بیشترین تعداد کاروان و حجاج و زائران عتبات در استان متعلق به شاهرود است.
وی خاطر نشان کرد: این بُعد مسافت و مسئله سبب شده تا کار خدمت رسانی در حج و زیارت استان دشوارتر از استان‌هایی مانند قم و تهران و ... باشد.
حاجی ابراهیمی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که باید در استان سمنان تقویت شود تشویق مردم به زیارت و ترویج فرهنگ زیارت است که در این زمینه باید همه ارگان‌های فرهنگی و حوزه و روحانیان و ... نیز به ما کمک کنند.
وی تصریح کرد: مردم ما استقبال خوبی از آیین مذهبی و به خصوص عتبات عالیات دارند و این یک ظرفیت عظیم فرهنگی محسوب می‌شود.
مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران ادامه داد: امسال علیرغم اینکه گرمای هوا در کربلا و نجف بی سابقه بود شاهد حضور پرشور مردم از سراسر کشور و دیگر نقاط دنیا در اربعین بودیم.
وی گفت: علیرغم تمام مشکلاتی که مهمترین آنها گرما بود امسال زائران اربعین نسبت به سال قبل بیشتر بود و این همان سفینه النجات است که هر کس در آن سوار می‌شود و از برکات معنوی امام حسین (ع) بهره مند می‌شود.
حاجی ابراهیمی افزود: اربعین فرصتی است که به سادگی به دست نمی‌آید و باید آن را قدر دانست و خدمت در حج و زیارت هم برکات خوبی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار