خالق اولین کتاب سفالی جهان هنرمند خوش ذوق ایذه ای سید مهدی موسوی صالحی از آرزوهایش گفت

سیدمهدی موسوی خالق اولین کتاب سفالی جهان که دیوان عمر خیام را روی کوزه نقش برجسته نمود می گوید؛دوست دارم تمثال شهداء را به‌صورت نقش برجسته ماندگار نمایم
کد خبر: ۹۶۲۴۵۲۲
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج شهرستان ایذه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدفخرالدین موسوی صالحی گفت؛ در شهرستان ایذه استعدادهای فراوانی وجود دارد که درصورت حمایت مسئولین از آنان کارهای بزرگی می توانند به سرانجام برسانند،لکن با کمال تاسف به دلیل عدم حمایت از طرف مسئولین و دستگاه‌های دولتی و حمایتی شاهد وضعیت موجود در سطح شهرستان هستیم.

سیدفخرالدین موسوی صالحی افزود؛ یکی از این دهها و صدها جوان خوش ذوق و خلاق زوج جوان هنرمندی است که با علاقه وافر و پشتکار شخصی خود بزرگترین اثر ماندگار را آفریدند.

وی ادامه داد؛ سید مهدی موسوی صالحی هنرمند خوشنویسِ آثار نقش برجسته، با همراهی همسر خود و ترکیب خطاطی و معرق کاری بزرگترین کتاب سفالی جهان را بر روی کوزه منقش نمودند و دیوان عمر خیام را به صورت خطاطی برحسته و لعاب کاری و معرق تاچندهزار سال ماندگار نمودند.

موسوی صالحی افزود؛ این جوان هنرمند که فرزند یکی از رزمندگان گمنام ۸ سال دفاع مقدس می باشد یکی از آرزوهایش را اینگونه بیان می کند؛ (دوست دارم در صورت حمایت سازمان حفظ آثار دفاع مقدس و فرماندهان و مسئولین فرهنگی استان و شهرستان  تمثال فرماندهان شهید دفاع مقدس را به صورت تابلوهای نقش برجسته و لعاب کاری و معرق کاری ماندگار نمایم).

قابل ذکر است این زوج خلاق و هنرمند در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به صورت شخصی و هزینه شخصی آثار خود را در معرض دید علاقمندان گذاشته و مدتی قبل نیز از اثر ماندگار ایشان در کشور ارمنستان رونمایی شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایذه گفت؛ امیدواریم مسئولین فرهنگی و نهادهای انقلابی مانند سپاه از این جوانان حمایت کنند و از توانایی های آنان برای نسل های جوان و نوجوان کشور بهره ببرند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار