خبرهای داغ:
سفرنامه اربعین؛

داستان دلدادگی خادمین حسینی در موکب سیدالشهدای اوقاف استان قزوین

داستان دلدادگی خادمین حسینی در موکب سیدالشهدای اوقاف استان قزوین
خادمی از دیار شاهرود است که می گوید: بسیجی هستم و هرجایی که نام اربعین و عاشورا باشد حاضرم جان فدا باشم! به همه شهدای کربلا ارادت دارم اما قمر بنی هاشم عصاره همه شهدای تاریخ است.
کد خبر: ۹۶۲۴۶۹۷
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

 

قزوین_به گزارش بسیج، کربلا صحنه تقابل حق و باطل تا انتهای حیات بشر بر روی زمین است. دوباره محرم آمد و دوباره سینه زنان و مریدان ابا عبدالله(ع) کوله پشتی های خویش را بسته و رهسپار دیار غربت شدند. 

 

ثانیه های عمر به سختی می گذرد، گویا زمان هم در برابر حسین سکوت می کند و هر روز به اندازه هزاران سال خوبی و محبت را تجربه می کنی! کاروانی از خلایق که بعد از ۱۴۰۰ سال برای امام ندیده سر از پا نمی شناسند!

 

عراق را می گویم خاستگاه پیامبران تاریخ از صالح نبی تا یونس پیامبر(ص)، جایی که آدم و نوح در نجف در کنار خیبرشکن همه تاریخ آرمیده اند. آن یکی با کشتی مومنان را از طوفان ویرانگر نجات داد و دیگری خانه خدا را بنا نهاد تا حریم امن الهی باشد. اما علی(ع) فرزندش کشتی نجات شد و چراغ هدایت لقبی که به هیچ پیامبری داده نشده است.

 

به سامرا می رسی زندان مخوف عباسی و امام معصوم زندانی شده توسط طاغوت غربت اهل بیت را در میان انبوه شیعیانش هویدا می کند. برج بلند سامرا برگی از تاریخ این شهر را رقم می زند جایی که امام حسن عسگری(ع) را در آن پادگان زندانی می کنند.

 

اینجا سامرا در و دیوار شهر شهید نوروزی را فریاد می زنند همان جایی که لقب شیر سامرا به وی دادند، رد پای سردار هنوز هست و در حریم امام یازدهم به خوبی امام عصر عجل الله را احساس می کنی! انگار همه جا بوی وی را می دهد. عطری از بهشت و همه خوبی ها اما حیف است از عباس(ع) علمدار کربلا نگوییم.

 

کربلا جایی که فرزندان دلاور ام البنین به حمایت از امام عصرشان قیام کردند. عباس که باشی با دستان بریده و چشمان تیرخورده و مشک بی آب دشمن از تو هراس دارد. شبیه ترین فرد به علی در میدان نبرد است، ذوالفقار در دست او هر خیبری را به لرزه می افکند.

 

مردم را می بینی که با پاهای تاول زده سختی راه را تحمل می کنند و گویا این زخم پا فرار کودکان را بر روی خار مغیلان به ما یادآور می شود. خوبی ها به بی نهایت می رسد گویا ذره ای از حکومت آخرالزمان است.

 

تولید روزانه ۲۲۰ قالب یخ توسط موکب سیدالشهدا

 

به موکب ها که می رسیم. سیف الله عسگری را می بینم که برای هفتمین بار است در موکب اداره کل اوقاف قزوین خدمت رسانی می کند. در موکب طریق العلما هم چند سالی خدمتگزار زائرین ابا عبدالله(ع) بوده است. از خدمات موکب به زائرین می گوید؛درمانگاه پزشکی دایر است و ساعتی ۶۰ نفر از میهمانان موکب های هم جوار و اداره کل اوقاف قزوین ویزیت می شوند.

 

سیف الله عسگری در ادامه با اشتیاق می گوید:من رشته ام برق و تاسیسات است در حال حاضر بازنشسته شده ام پدر خدمت ابا عبدالله (ع) هستم در این موکب با احداث کارخانه یخ دو مرحله ۲۲۰ قالب یخ تولید می شود و به موکب های هم جوار نیز ارایه می شود.

 

اجاره روزانه ۱۴ تانکر برای تامین آب

 

سیف الله عسگر خادم ابا عبدالله(ع) می گوید: علاوه بر احداث حمام برای نظافت زائرین و سرویس های بهداشتی هر شبانه روز بیش از ۱۵تانکر برای تامین آب سالم با موکب همکاری می کنند.

 

در آخر می گوید: عشق به حسین سن و سال نمی شناسند بلکه باید مجنون باشی تا در این مسیر زندگی کنی!

 

از پخت نان تا زندگی در اربعین

 

سلیمان صفدری هم ابا عبدالله است و به زایرین خدمت رسانی می کند او برای پنجمین سال است که در اربعین خادمی می کند در گذشته کارم تعمیر ویلچیر و کالسکه برای زائرین بود و در حال حاضر در نانوایی موکب به پخت نان مشغول هستم. آمده ام تا همه گمشده های زندگی را در این مسیر اربعین پیدا کنم.

 

ذبیح الله کشاورز هم از موقوفات شهرستان البرز به این موکب خدمت می کند، می گوید؛ روزانه ۲۲۰ قالب یخ تولید می کنیم و موکب سیدالشهدا اداره کل اوقاف قزوین به نیست تمام شهدا و مردم ایران خدمت می کنم، در این مسیر دعاگوی رهبر و نیروهای مقاومت هستم.

 

اربعین مسیر رسیدن به ظهور است جایی که دهکده جهانی با زعامت امام عصر(عج) تشکیل می شود. ما خادمان و ملت امام حسینیم تا در این وادی دیگر زینبی غمگین نشود و این میسر نیست جز با اربعین که تاریخ همه انبیا و صالحان برای رستگاری بشر در آن خلاصه شده است.

 

کشاورز است و به عشق ابا عبدالله (ع) در خدمت زائرین است

 

دیگری خادم ابا عبدالله (ع) است از شاهرود استان سمنان آمده و به همراه بیست و سه نفر در آشپزخانه موکب سیدالشهدا خدمت می کنند. شغلش کشاورز است و با اینکه همسرش بیمار بوده از وی رضایت می گیرد تا در خدمت زائرین اباعبدالله(ع) باشد. در روستای خیج شهرستان شاهرود و هئت ابوالفضلی ها سالها خدمت کرده است.

 

عجم خیری می گوید: بسیجی هستم و هرجایی که نام اربعین و عاشورا باشد حاضرم جان فدا باشم! به همه شهدای کربلایی ارادت دارم اما قمر بنی هاشم عصاره همه شهدای تاریخ است.

 

دیگری با اشتیاق کار می کند لهجه شیرین مشهدی دارد اهل نیشابور است. فرهنگی بازنشسته است. محمد می گوید؛ ۱۶ سال معاون مدرسه بودم و به عشق امام حسین(ع) آمده ام که فلسفه قیامش امر به معروف و نهی از منکر بود. باید این شعار ابا عبدالله و تفکرش را در بین دانش آموزان ترویج کنیم.

 

اگر بتوانیم نماز خواندن را در بین آنها نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات امروزی حل خواهد شد لذا اربعین مسیر همه خوبی هاست.

ادامه دارد...

 

نگارش؛ صادق چگینی

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار