خبرهای داغ:
به همت هیئت یاران حضرت مهدی (عج) شیراز انجام شد:

پخت بیش از یک تن شله زرد در شام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و پیامبر (ص) در شیراز

هیئت یاران حضرت مهدی (عج) و حسینیه شهدای محله وحدت شیراز در شام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و پیامبر (ص)، بیش از یک تن شله زرد پخت و میان میهمانان این حسینیه توزیع می‌کند.
کد خبر: ۹۶۲۴۷۲۰
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

پویش دوشنبه‌های امام حسنی مدتی است در محلات و هیآت مذهبی مختلف رواج گرفته و در گوشه و کنار شهرهای مختلف، با این پویش مواجهیم. پویشی که با دل بچه‌ هیئتی‌ها راه افتاده، با دل اداره می‌شود و به دل می‌نشینید.

یکی از هیئت‌هایی که در شیراز این پویش را همراهی می‌کند، هیئت یاران امام مهدی(عج) و حسینیه شهدای محله وحدت شیراز است که امروز و در 28صفر مصادف با شام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و پیامبر اکرم(ص) پخت شله زرد دارد.

یکی از خدام این هیئت در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز، با بیان اینکه این هیئت از سال 1375 در ضلع شرقی میدان معلم شیراز نبش خیابان معلم موکب دارند، اظهار داشت: از امسال نیت برگزاری دوشنبه‌های امام حسنی داریم و هر هفته با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا، زیارت امام حسن(ع) را داریم که در صورتی که بودجه‌ای داشته باشیم، پختی هم داریم و در صورت نداشتن بودجه، فقط با کیک و چای یاغ شربت از میهمانان امام حسن(ع) پذیرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دومین پخت شله زرد به نیت امام حسن(ع) است، تصریح کرد: یک بار در شهادت امام حسن(ع) به روایت اهل سنت و قبل از اربعین حسینی حدود 700 کیلو شله زرد پخت و میان میهمانان این حسینیه توزیع شد و امشب هم در شام شهادت این امام غریب، 1تن و 200گرم شله زرد تهیه شده است.

این خادم موکب هیئت حسینیه شهدای محله وحدت شیراز، با اعلام اینکه برنامه دارند تا آخر عمر برنامه دوشنبه‌های امام حسنی را برگزار کنند، تاکید کرد: هزینه‌های جاری این موکب از اعضای هیئت تامین می‌شود و این هیئت و موکب وابسته به جایی نیست.

وی گفت: در پخت امشب این هیئت، 90 کیلو خرده برنج، 170کیلو شکر، 24مثقال زعفران، 20 لیتر گلاب درجه یک، 18 کیلو مغز بادام، یک کیلو و نیم پودر نارگیل و یک کیلو پودر دارچین استفاده شده که حدود 3هزار و 500 کاسه 400گرمی شله زرد میان میهمانان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها