خبرهای داغ:

پشتکار و خلاقیت اسرار موفقیت در عرصه صنایع دستی است

خانم قاسمی تولیدکننده گلیم در نقده مهم ترین رمز موفقیت در عرصه تولیدات صنایع دستی را پشتکار و خلاقیت عنوان کرد.
کد خبر: ۹۶۲۴۷۲۵
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵

خانم قاسمی کارآفرین نقده‌ای و تولیدکننده نقده‌ای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان غربی در ارتباط با نحوه شروع به فعالیت خود گفت: از سال 1390 آموزش قالیبافی را در نقده با مشارکت ادارات مختلف از جمله کمیته امداد، اداره امور عشایر، فنی و حرفه ای و ... آغاز کردم در نهایت تصمیم گرفتم که کارگاه تاسیس کنم.

وی با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت خود با شکست رو به رو شد، گفت: با توجه به اینکه بانوان زیادی را آموزش داده بودم، به این فکر کردم که برای درآمدزایی آنها نیز باید اقدام کنم و بعد از آموزش رهای شان نکنم، بنابراین در سال 1393 حدود ده میلیون تومان پول داشتم که آن را سرمایه کردم ولی متاسفانه بافنده هایم عهدشکنی کرده و به توافق مان یعنی بافتن عمل نکردند همین باعث شد که از نظر مالی دچار مشکل شود.

پشتکار و خلاقیت اسرار موفقیت در عرصه صنایع دستی است

این کارآفرین ادامه داد: ولی با این همه من عقب نشینی نکردم، بافنده های دیگری را پرورش داده و فعالیتم را با آنها آغاز کردم و در حال حاضر هشت بافنده در شهرستان با من همکاری دارند که فرش، رویه صندلی و ... می بافند همچنین کارگاه گلیم را نیز راه اندازی کرده ام.

این بانوی پرتلاش با بیان اینکه هم اکنون سه غرفه فروش در بازارچه صنایع دستی ارومیه دارد، گفت: تقریبا چهار سال طول کشید به درآمد و سود دست پیدا کنم ولی در حال حاضر خوشبختانه همه امور خوب پیش می رود به ویژه اینکه خانواده ام نیز بعد از دیدن پشتکارم، حمایتم کردند.

وی یکی از خاطرات شیرین خود از آغاز این مسیر تا کنون را همراه شدن با یک بانویی عنوان کرد که به صورت روزانه مقادیر قابل توجهی دارو اعصاب و روان مصرف می کرد ولی بعد از ورود به این کار و مشغول شدن به بافندگی از نظر روحی دچار تحول مثبتی شده است چراکه فرصتی برای افکار منفی و غصه خوردن و ... ندارد.

پشتکار و خلاقیت اسرار موفقیت در عرصه صنایع دستی است

وی با بیان اینکه رزاق بودن خداوند متعال ایمان راسخ دارم، اضافه کرد: اعتقاد قلبی دارم که روزی هرکسی در ید قدرت خداوند متعال است پس در این دنیا برای همه جا وجود دارد فقط کافی است کمی با هم مهربان‌تر باشیم، دست هم را بگیریم؛ بنابراین هر کسی برای یادگیری و آغاز این کار از من کمک می خواهد از صمیم قلب کمک می کنم.

قاسمی رمز موفقیت خودش و همه کارآفرینان به ویژه فعالان صنایع دستی را پشتکار، صبر و خلاقیت عنوان کرد و گفت: در کنار همه این ها چنانچه به خداوند متعال توکل کنیم می‌توانیم به همه خواسته های مان هرچند که بزرگ و دست نیافتنی باشند برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار