در فارسان برگزار شد؛

محفل انس با قرآن مجید در روهای پایانی ماه صفر

محفل انس با قرآن مجید در روهای پایانی ماه صفر
همزمان با ایام رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا علیهم السلام محفل انس با قرآن مجید به همت بسیجیان پایگاه مقاومت مطهره فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۷۴۸
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مطهره فارسان، با تسلیت ایام حزن و غم، بیان کرد: شهادت جانگداز و مظلومانه اشرف مخلوقات خاتم الانبياء حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم در 28 صفر سال 11 هجری در سن 63 سالگی بوده است. 

وی، افزود: رسول گرامی و اهل بيت  گرامیش، مظهر تامّ اسماء الهی و آيينه تمام نمای صفات جمال و جلال حقّ اند. آنان، پيشوايان بشر به سوی فضايل و ارزش های متعالی انسانی و الهی اند و آشنايی با ابعاد گوناگون شخصيت و زندگی اين رهبران الهی، بهترين توشه سالکان راه حقيقت و پاکبازان طريقِ سعادت و کمال است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مطهره فارسان، گفت: بنا به قول‌هاي معتبر، حضرت ‌امام حسن مجتبی علیه السلام روز بيست و هشتم ماه صفر سال 49 هجري در سن 47 سالگي با  زهر و مسموميت ناشي از آن به شهادت رسيد و در قبرستان بقيع به خاك سپرده شد و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام هم در 30 صفر سال  203هجری قمری در سن 55 سالگی به دست مامون به شهادت رسیدند.

وی، در پایان یادآور شد: زندگی پیامبر اسلام و ائمه هدی علیهم السلام داستان انسان های پاک و به کمال رسیده ای است که برای هر پوینده ای، راهی هموار و مستقیم به سوی حقیقت را نشان می دهد و زندگی پرفراز و نشیب و سراسر صلابت و جاودانگی آنان، می تواند همه ابعاد و شئون مختلف حیات انسان کامل را تأمین نمایند.

شهادت سبط نبی اکرم، کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت، حضرت شمس‌الشموس، حضرت امام رضا علیه السلام را به محضر مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت‎‎ و طهارت علیهم‎‎ السلام، به‌ویژه بسیجیان پایگاه مطهره تسلیت و تعزیت گفت و بهره‌مندی همگان را از دریای معرفت اهل بیت عصمت وطهارت علیهم‌السلام از درگاه خداوند متعال آرزو کرد.

در این روز قاریان ممتاز قرآن مجید به تلاوت آیات نورانی قرآن مجید پرداختند.

ارسال نظرات