خبرهای داغ:
سفرنامه اربعین/گزارش خواندنی بسیج از زائرین اروپایی؛

اینجا درمانگاه ابا عبدالله(ع) است/با حسین(ع) می شود به همه دنیا غالب شد

اینجا درمانگاه ابا عبدالله(ع) است/با حسین(ع) می شود به همه دنیا غالب شد
فابین پترومن به همراه دوستش آلبرت در اربعین حسینی حاضر شده و می گوید: دوبار ویزیت پزشکی شدم وقتی پول دادم با لبخند دستان من را بوسیدند و گفتند اینجا درمانگاه ابا عبدالله(ع) است و شما در قلب ما جا داری! من گیج شدم چرا غرب دوست دارد انسانها در جهالت بمیرند؟ 
کد خبر: ۹۶۲۴۹۲۲
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷

 

قزوین_به گزارش بسیج، نجف اشراف، اربعین راه رسیدن به سرچشمه خلقت هستی، راه رسیدن به قدمگاه انبیا و اولیا، جایی که همه برای دیدن یار سر از پا نمی شناسند. با همسرم در راه کربلا و زیارت عتبات به مرز مهران رسیدیم.پس از گذر از گیت های مرزی سوار بر ون عراق شدیم تا به زیارت کاظمین و سامرا برویم.

 

ساعت سه و نیم به وقت ایران به کاظمین رسیدیم و پس از زیارت و خواندن نماز به سامرا رفتیم. جایی که امام حسن عسگری(ع) پدر آخرین حجت حق در غربت خویش سال ها بدون یاور مانده است. اما اربعین آمد تا همه بدانند هیچ کس با اهل بیت غریب نمی شود.

 

پس از آن به نجف رفتیم که زیارت شاه مردان، فاتح خیبر، حیدر کرار، پسر عموی پیامبر، اولین امام شیعه و اولین تصدیق کننده پیامبر اسلام، کسی که همه خلایق عالم از عدالتش می نویسند.

 

دو خانواده از اروپا آمده بودند که بسیار جلب توجه می کرد، نزدیک شدم و به زبان انگلیسی با آنها احوال پرسی کردم گویی تازه متولد شده است و در قلب خاورمیانه و عراق با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنی برایشان لذت بخش است.

 

 فابین پترومن اهل سوییس است که به همراه چهار نفر از همکارانش در پیاده روی اربعین حضور یافتند و برای اولین بار است در جمع مسلمانان شیعه است از وی خواستم خودش را معرفی کرد.

 

من فابین پترومن هستم اهل ژنو سوییس و شغلم معلمی است. من درباره تروریست بودن مسلمانان بسیار شنیده بودم وقتی فهمیدم ایرانیان شیعه هستند و در عراق برای پیاده روی اربعین می آیند ابتدا وضعیت سفر را قرمز اعلام کرده بودند اما ریسک سفر را پذیرفتم.

 

من یک مسیحی کاتولیک هستم و هیچ اعتقادی به اسلام و مسلمانان نداشتم اما دوست داشتم بدانم این حسین کیست که شما این همه به او عشق می ورزید و به عشق حسین بیش از ۳۹ میلیون نفر را به صورت رایگان پذیرایی می کنید.

 

برایم جالب بود که با اصرار و التماس برای خوردن غذا ما را دعوت می کردند اما زبان ما را نمی فهمیدند گویی این ملت سال ها زندگی با ما را تجربه کردند. حسین شما زنده است، در سوییس مردم غرق در کار و مشکلات هستند بسیاری یک وعده غذایی را کم کردند تا بتوانند زندگی کنند.

 

اینجا احساس کردیم که حسین برادر ماست و هیچ کس در دین او غریبه نیست. من نگاهم به شیعه و اسلام کاملا عوض شده تحقیق نکردم اما نمی توان تروریست بود و این همه مهربانی در حق افرادی کرد که هرگز آنها را نمی شناسی.

 

من دیگر نمی پذیرم که بگویند شیعیان تروریست هستند، بخشی از نگاه ما را ایرانیان مقیم اروپا تغییر دادند و جوری ایران و شیعه را تبیین می کنند که بسیار تنفر آور است. من فکر می کردم مردمانی که مذهبی هستند، خشک مقدس هستند.

 

اینجا درمانگاه ابا عبدالله(ص) است و شما در قلب ما جا داری

 

طعام رایگان و دوبار ویزیت پزشکی شدم وقتی پول دادم با لبخند دستان من را بوسیدند و گفتند اینجا درمانگاه ابا عبدالله(ص) است و شما در قلب ما جا داری! من گیج شدم چرا این همه دروغ می گویند چرا دوست دارند انسانها در جهالت بمیرند؟ من از خصوصیات حضرت عباس(ع) هیچ چیزی نمی دانم.

 

به گزارش بسیج، وقتی قصه آب و دستان بریده اش و نخوردن آب را برایش گفتم و از تمام نامه شمر و پاسخ قاطع قمر بنی هاشم برایش تعریف کردم و گفتم حسین و عباس فرزندان فاتح خیبر هستند با تعجب نگاه کرد و در گوشه ای نشست در گرمای نجف اشک هایش را پاک کرد.

 

فابین پترومن می گوید: در غرب، انسانیت مرده است و مردم تبدیل به ربات سرمایه داران اسلحه و دارو شده اند. اینجا هیچ کسی سرقت نمی کند، هیچ کسی به خاطر پول بدون پزشک و مکان نمی ماند. عجب هنری دارد این حسین شما و چقدر خوب است ایران که الگویی بی بدیل دارد.

 

جلوتر رفتیم خانمی با موهای بور در کنار فابین حرکت می کرد و با ابراز علاقه درباره ماهیت اربعین پرسید در همان لحظه فریادهای مرگ بر آمریکا و اسراییل تجمع کنندگان نظرش را جلب کرد.

 

نرو انگ، که اصالت چینی و بزرگ شده اروپا بود پرسید چرا شعار می دهند من متوجه نمی شوم! وقتی به وی گفتم؛ این جماعت عراقی و از ایران می خواهند به اسراییل بابت نسل کشی در غزه حمله موشکی کند و پایگاه های امریکا را منهدم کند با تعجب به من نگاه کرد.

 

غرب بازنده جنگ تمدنها خواهد بود

 

نرو انگ گفت: می دانی چه می گویی حمله به آمریکا توسط ایران؟ گفتم بله! معتقد بود هیچ کسی در دنیا جرات مقابله با آمریکا را ندارد. وقتی تصاویر بازداشت زبده ترین نیروهای دریایی آمریکا و خیس شدن شلوارهایشان را نشان دادم و حمله به عین الاسد را برایش شرح دادم با تعجب فریاد زد پترومن بیا ببین اینجا چه خبر است؟

نرو انگ در سوییس آموخته بود که زنان مسلمان به خاطر حجاب از درس و تحصیل محروم هستند و حقوقشان رعایت نمی شود. به یکی از موکب ها که پزشک زن داشت رفتیم و خانم دکتر با حجاب اسلامی فشار نرو انگ را گرفت و با زبان انگلیسی روان نکاتی را به وی گوشزد کرد و تازه متوجه شد که حجاب مانع پیشرفت نیست.

یکی از همراهان پترومن، آلبرت نام داشت و از همان ابتدا گفت: غرب بازنده جنگ تمدنها خواهد بود زیرا در جامعه غرب انسانیت در خدمت سود و منافع است اما در اینجا همه در خدمت انسانیت هستند. من باید درباره شیعه تحقیق کنم غافلگیر شدم. هیچ کس بی تفاوت نیست و همه برای یاری هم فریاد می زنند. حسین را نمی شناسند اما چقدر زیباست که پیروانش مهربان تر از پدر و مادر هستند.

با حسین می شود به همه دنیا غالب شد

آلبرت می گوید: پاهایم به خاطر گرمای هوا تاول زده است. با رفتن داخل یک موکب عراقی پاهایش را شستند و با پماد ماساژ دادند، چقدر متعجب بود از اینکه این حد از مهربانی فقط به خاطر حسین است.

آلبرت گفت: با حسین(ع) می شود به همه دنیا غالب شد، فرهنگ انسانیت و مهربانی انگار مسیح در آخرالزمان آمده است، کاش در اروپا هم مردم اینقدر مهربان بودند و الگوی مناسبی داشتند من الان گیج شدم به فابین گفتم اینجا نمی تواند مردمانش تروریست باشند. تروریست ها مهربان نمی شوند اینجا سرزمین خوبی هاست.

پس از دو ساعت گپ و گفت با این مسافران فرنگ خداحافظی کردیم و برگی از زیبایی های اربعین را  در زندگی ام رقم زد که در درگاه ابا عبدالله(ع) همه ادیان جذب وی می شوند.

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها