عطر روضه های حسینی در منزل شهدای طرقبه:

بانوان بسیجی طرقبه به محلات این شهر، رنگ و بوی روضه‌های حسینی و عطر شهدایی بخشیدند+ عکس

در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و به همت بانوان بسیجی طرقبه، مجالس عزاداری امام حسین(ع) با نام «روضه‌های شهدایی، آبروی محله» و «کوچهِ بهِ کوچهِ عشق تو را جار می‌زنیم، روضه حسینی» هر روز در یکی از منازل شهدا برگزار شد، که در پایان ماه صفر همه محلات این شهر رنگ و بوی حسینی و شهدایی به‌خود گرفتند.
کد خبر: ۹۶۲۴۹۳۸
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، همزمان با ایام ماه صفر، ماه حزن و اندوه آل الله و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سنت حسنه برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای شهر طرقبه، با نام «روضه های شهدایی، آبروی محله» و «کوچه به کوچه عشق تو را جار میزنم روضه حسینی» هر روز در یک محله از شهر و با حضور در منزل یک شهید والامقام از شهدای شهر طرقبه برگزار شد.

این برنامه زیبا و معنوی که یکی از ابتکارات بسیج خواهران بخش طرقبه است از سال ۹۸ پایه ریزی شده است، آن سال به خاطر شیوع بیماری کرونا، در ایام ماه محرم و صفر روضه‌های محلی در مقابل منزل خانواده‌های شهدایی برپا شد که پدر و مادر شهید در قید حیات بودند ولی به علت کهولت سن و کسالت نمی‌توانستند در مراسم عزاداری و روضه‌های مساجد وحسینیه‌ های شهر شرکت کنند و دلتنگ روضه‌های امام حسین(ع) بودند بنابراین  روضه های شهدایی هر روز در کوچه های شهدا و با حضور خانواده شهید مقابل منزل آن شهید والامقام برگزار می شد و از آن  سال تاکنون این برنامه هر سال با عنوان های مختلف برای شهدای محلات طرقبه و روستاهای اطراف برگزار شده است.

امسال نیز با اجرای این برنامه در منزل بیش از ۲۰ شهید از شهدای گرانقدر شهر طرقبه مجالس روضه امام حسین (ع) برپاشد، علاوه بر برپایی مراسم روضه خوانی اباعبدالله الحسین (ع) در منازل این شهدای والامقام، معرفی و قرائت وصیت نامه شهدا، معرفی سایت ستارگان ویژه  شهدای طرقبه از دیگر برنامه هایی بود که اجرا شد.

خبر برپایی روضه های شهدایی در منازل  پدر و مادر شهیدان گرانقدر طرقبه وقتی که در شهر پیچید، حتی خواهران و برادران شهیدان هم درخواست میزبانی و برپایی این روضه های شهدایی را در منازل خود داشتند، و با عبارت اینکه( پدر و مادرمان در قید حیات نیستند) اما ما که هستیم از برپایی روضه های شهدایی در منازل خود استقبال کردند و به همین ترتیب  تعداد برپایی روضه ها روز به روز بیشتر شد.

در ابتدای برپایی روضه های شهدایی تعداد شرکت کنندگان در این مجالس تقریبا ۲۰ نفر بودند اما کم کم تعداد افزایش پیدا کرد و به حدود ۱۵۰ نفر رسید به طوریکه از تمام محلات و مناطق شهر طرقبه در این مراسم معنوی شرکت کردند.

اجرای این طرح  با حمایت‌های حجت‌الاسلام شهابی، امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) طرقبه و روضه‌خوانی و مداحی این امام جماعت فعال همراه بود، این عمل نیک و سنت حسنه که در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای شهر طرقبه انجام شد بازتاب چشمگیری در بین مردم شهر داشت.

پرپایی روضه های شهدایی، سنگر های دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی را پر می کند 

حجت الاسلام  شهابی، امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) شهر طرقبه که عهده دار روضه خوانی مجالس شهدا بودند در زمینه آثار و برکات برپایی اینگونه مراسمات، بیان کرد: برپایی روضه ها آثار وبرکات بسیار فراوانی دارد و حال وهوای زیبایی در کوچه شهدا، چون فرزندان عاشورایی تحویل جامعه دادند و حس وحال مارا به واقعیت های عاشورا نزدیکتر می کند که داغ از دست دادن پسران جوان را بیشتر ملموس می کرد این مجالس بیشتر رنگ و بوی کربلا داشت.

وی به ضرورت گسترش و رونق برپایی این مجالس معنوی تاکید و اظهار کرد: اینگونه مجالس مایه دلگرمی و آرامش دل خانواده های معظم شهداست، یاد وخاطرات شهدا زنده می شود همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند: یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، خانواده های شهدا چشم چراغ این ملت هستند و ما قدردان شهدا هستیم، شهدا مایه برکت وشایسته تقدیر هستند و چشم بدخواهان  کور می شود و دشمن را مآیوس می‌کند.

حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: پرپایی روضه های شهدایی، سنگر های دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی را پر می کند و باعث انگیزه برای ادامه مسیر شهداست چون انتخاب درست همان مسیر شهداست.

وی خاطرنشان کرد: شهادت مایه عزت وسربلندی جامعه است و شهادت در یک نظام اسلامی باعث بیمه شدن آن نظام خواهد بود.

مراسم اختتامیه طرح «روضه های شهدایی، آبروی محله» در جوار مزار سه شهید گمنام شهر طرقبه با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و روضه‌خوانی با حضور خواهران و برادران بسیجی برگزار شد.

لازم به ذکر است: شهرستان طرقبه شاندیز ۵۰۰ شهید والامقام دارد که از این تعداد ۳۰۰ شهید گرانقدر در بخش طرقبه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها