در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام خنگ برگزار شد؛

مراسم سوگواری شهادت جانسوز امام رضا علیه السلام

مراسم سوگواری شهادت جانسوز امام رضا علیه السلام
مراسم سوگواری شهادت جانسوز امام رضا علیه السلام همزمان با اقامه نماز مغرب عشا در مسجد ابوالفضل علیه السلام محله خنگ برگزار شد .
کد خبر: ۹۶۲۴۹۹۱
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶

گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام تقویزاده، با تسلیت شهادت امام هشتم  به حضار گفت: اهل سنت از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است که در مورد فضایل زیارت حضرت امام رضا علی السلام فرمودند: "ستدفن بضعه منی بخراسان لا یزورها مومن الا اوجب الله له الجنه و حرم جسده علی النار" پاره‌ای از تن من در خراسان مدفون خواهد شد، هرمؤمنی به زیارت او برود،خداوند بهشت را بر او واجب و آتش جهنم را بر بدن او حرام خواهد کرد.

وی، ادامه داد: از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم نقل می‌کند که فرمودند: کسی که فرزندم در طوس را زیارت کند، گویی یک حج به‌جا آورده است. پرسید: یک حج؟ حضرت در پاسخ فرمودند: دو حج. پرسید: دو حج؟ حضرت پاسخ دادند: سه حج. سوال کننده ساکت شد. سپس حضرت فرمودند: اگر سکوت نمی‌کردی تا هفتاد حج برمی‌شمردم،

کارشناس مسایل مذهبی، افزود: علمای اهل سنت از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم نقل کرده اند که فرمودند: زود است که پاره اى از تن من در خراسان دفن شود. هیچ غصه دارى او را زیارت نمى کند جز آن که خداوند غصّه او را برطرف خواهد کرد و هیچ گناهکارى او را زیارت نمى کند جز آن که خداگناهش را بیامرزد.

حجت الاسلام تقویزاده، گفت: ابن حبان یکی از بزرگان اهل سنت در کتابش نوشته: هنگامى که طوس بودم هیچ گرفتارى بر من عارض نمى شد جز آن که به زیارت قبر على بن موسى الرضا صلوات الله علىه، مى رفتم و از خداوند متعال مى خواستم که آن گرفتارى را از من دور کند، خداوند نیز دعایم را مستجاب کرده و آن گرفتارى ها را از من برطرف مى ساخت. و این مطلبى است که به طور مکرّر آن را تجربه نموده ام و در هر بار نیز گرفتارى ام برطرف شده است. خداوند ما را با محبّت مصطفى و اهل بیتش صلى الله علیه اجمعین ـ بمیراند،خداوند توفیق زیارت با معرفت به ما عنایت بفرماید.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد، درحاشیه این مراسم گفت: تلاوت ‌کلام‌نورانی وحی، سخنرانی، ذکر مصیبت نوحه خوانی،پذیرایی، از دیگر برنامه های سوگواری شهادت امام‌ هشتم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بود.

ارسال نظرات