رزمنده هفتکلی که هر کاری را انجام می داد تا در جبهه بماند

رزمنده ای که هرکاری را انجام می‌داد تا در جبهه بماند از خالی کردن میوه و تره بار تا برگزاری نماز جماعت و کار‌های فرهنگی تا تدریس زبان انگلیسی و عربی و برگزاری امتحانات برای رزمندگان اسلام.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۱۲
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

مصاحبه خواندنی با رزمنده دوران دفاع مقدس حسین طاهری

به گزارش خبرگزاری بسیج از هفتکل، حسین طاهری رزمنده دوران دفاع مقدس از شهرستان هفتکل متولد سال ۱۳۳۴، درطول جنگ به طور متناوب در جبهه و پشت جبهه مشغول فعالیت بودند و هرکاری را انجام می‌دادن از خالی کردن میوه و تره بار تا برگزاری نماز جماعت و کار‌های فرهنگی تا تدریس زبان انگلیسی و عربی و برگزاری امتحانات برای رزمندگان اسلام.

حسین طاهری رزمنده دوران دفاع مقدس از شهرستان هفتکل گفت: سال ۶۲ بود که حدود ۲۰ نفر از معلمان همراه ۳۰ نفر از دانش آموزان به تیپ امام حسن (ع) اعزام شدیم، که از آن جا ما را به کردستان اعزام کردند، یکی از بسیجی‌ها که شوخ طبع بود، هنگام حرکت به طرف کردستان وارد اتوبوس شد و گفت بیچاره شدیم سر همه بریده می‌شود.

وی در ادامه افزود: بچه‌ها کمی جا خوردند، من از اهواز تا کردستان برای بچه‌ها حدیث و روایت داستان گفتم تا رسیدیم به کردستان، بعد از مدتی ما را دو قسمت کردند قرار شد گروه اول فردا به خط اعزام شوند، شب دور هم نشسته بودیم همان بسیجی شوخ طبع شروع کرده به حالت روضه خوندن که می‌بینم فردا زن بچه طاهری میاین روقبرش گریه می‌کنند.

طاهری ادامه داد: همین طور برای بقیه بچه‌ها همین روضه راخواند که من وارد عمل شدم و بحث راعوض کردم یک خیار بزرگ بود برداشتم و گفتم بچه‌ها میکروفن رادیو هفتکل هست بیایید برای خانواده‌ها پیام بفرستید بچه‌ها کلی خندیدند و جو عوض شد، اتفاقا همین بسیجی شوخ که این روضه هارا برای بچه‌ها خواند راننده بلدوزر بود که رفت روی مین و با آه ناله آوردن درمقری که بودیم بهش گفتم سلام علیکم دیشب ته دل بچه‌های اعزامی را خالی کردی کلی سر به سرش گذاشتیم.

وی بیان کرد: سال ۶۳ بود دوستان سپاه صبح تماس گرفتند، احتیاج شدید به نیرو داریم مدیر دبیرستان شهید بهمنی بودم بعد از ظهر زنگ ظهرگاهی زدم دانش آموزان فقط صبح‌ها صف می‌گرفتند گفتند چه خبره که الان زنگ ظهرگاهی زدید، بچه‌ها صف گرفتند و حدود نیم ساعت مفصل در رابطه جبهه با استفاده از آیات و روایات صحبت کردم حدود ۷۰ نفر آمدند در داخل دفتر ثبت نام کردند و چند روز بعد طی مراسم باشکوهی به جبهه اعزام شدند.

طاهری اظهار داشت: به نظرم بهترین کار این است که در جلسات قرآن و احکام درگروه‌های ۱۵ نفر یا ۲۰ نفره در قالب کلاس قرآن وصیت نامه‌های شهدا ومسائل مربوط به ولایت فقیه واعتقادی تبیین شود.

وی در پایان گفت: ما درقبل از انقلاب همین گروه‌ها را بادانش آموزان درمنزل انجام می‌دادیم درحقیقت چهره به چهره رفع اشکال و ابهامات نوجوانان وجوانان را انجام می‌دهد، مسئله غزه را هم می‌توان درقالب جلسات مطرح کرد مثلا شما به مساجد بطور جداگانه اعلام کنید بعداز نماز مغرب وعشاء مربیان حضور پیدا کنند ومسئله را برای نوجوانان وجوانان تبیین کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار