کتابت فاخر مجموعه سهندیه و حیدربابایه سلام

تبریز- رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از کتابت فاخر مجموعه سهندیه و حیدربابایه سلام خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۵۵
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  امیر نصیر بیگی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت روز شعر و ادب فارسی، مجموعه سهندیه و حیدربابای سلام توسط یکی از اساتید خوشنویسی تبریز کتابت شده است و یکی از اساتید برجسته نگارگری نیز بحث نگارگری و تذهیب این اثر فاخر را انجام داده است.

 وی با اعلام اینکه کتابت این اثر فاخر هنری با همکاری منطقه 5 انجام گرفته است که امسال در روز شعر و ادب رونمایی خواهد شد گفت: تصویر سازی از اشعار منظومه حیدربابایه سلام نیز از جمله تولیدات فرهنگی است که پیش بینی شده است که در آن روز شعر و ادب رونمایی خواهد شد.

نصیربیگی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها کارت پستال و ترجمه فارسی و انگلیسی اشعار  منظومه حیدربابا در کنار متن اصلی ترکی آن در کارت پستالها کار خواهد شد و قطعا به عنوان یک هدیه فرهنگی برای توریست و گردشگر ها یک تحفه ارزشمند خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در پایان سخنانش اظهار داشت: ویژه برنامه های همایشی که با محوریت تکریم و تعظیم شاعران و گرامیداشت استاد شهریار و برنامه های تجمعی که با آیتم های فرهنگی برگزار می شد امسال نیز با همکاری اداره ارشاد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات