خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد؛

اربعین منشأ حوادث تاریخ است/ شهدا در آرزوی کربلا آسمانی شدند

اربعین منشأ حوادث تاریخ است/ شهدا در آرزوی کربلا آسمانی شدند
اربعین و مکتب عاشورا سر منشا تقابل همه ظالمان تاریخ با جبهه حق است و شهدای دفاع مقدس در آرزوی کربلا و زیارت قبر شش گوشه آسمانی شدند.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۶۴
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰

 

نجف اشرف، به گزارش خبرگزاری بسیج، اربعین سرچشمه جوشان جبهه حق برای مدیریت آخرالزمان است گویا خلایق با شنیدن صور اسرافیل به سمت صحرای محشر حرکت می کنند و برای حساب و کتاب در پیشگاه پروردگار حاضر می شوند. کربلایی صحرای محشر است که دوست داران جهاد و شهادت را به دریای بیکران حسین می کشاند تا سوار بر سفینه نجات از دنیای ظلمانی و طوفانی به سلامت عبور کنند. 

 

جبهه ها هنوز داغ و تیرباران است و صدای خیبرخیبر یا صهیون در بطن اربعین نهفته است و تمرین برای حکومت منجی است. اینجا جهان در حال پوشیدن لباس رزم است تا در نبرد نهایی خیر و شر حضور یابد. کربلایی نشان راه است که به قدس برسیم و این مسیر جز با انسانهای معتقد محقق نمی شود. کربلا رد پای سردار را حفظ کرده و سامرا شهید نوروزی را فریاد می زد همه با شیر سامرا پیمان بستند تا مسیر سربازی را بیاموزند. خبرگزاری بسیج گزارشی از خادمین اباعبدالله در پیاده روی اربعین تهیه کرده که از نظر مخاطبین می گذرد.

 

اولین بار برای عشق آمده ام

 

علی هستم من چهارده سال دارم و برای بار دوم است که در اربعین حاضر شدم و برای خدمت به زائرین در موکب سید الشهدا کار می کنم به حضرت ابوالفضل (ع) علاقه بسیار دارم چون به یاد کودکان کربلا و حضرت زینب(س) آب نخورد و با لب تشنه شهید شد و من موقع امتحانات و مشکلات به وی تمسک می کنم.

 

حسن حاج رهی اهل شاهرود است و برای اولین بار در پیاده روی اربعین و خدمت به زوار حاضر شده است او می گوید: تا به حال در هیچ مراسم مذهبی و عزاداری شرکت نکردم حتی در ایران هم علاقه ای نداشتم امسال اولین بار است که شرکت کردم.

 

قطره با دریا طوفان می شود

 

حاج رهی در ادامه گفت: بحث خواستن است امسال خواستم آمدم و عاشق امام حسین(ع) هستم و در آن شکی نیست با خدمت به زائرین ابا عبدالله(ع) و دیدن خیل جمعیت متوجه شدم با نبودن من هیچ خللی در این دریای نور اتفاق نمی افتاد و من قطره ای در این دریا محسوب نمی شوم پس بهتر است با دریای اربعین باشم قطره محکوم به فناست.

 

راننده کامیون بنام محمد از قزوین آمده است برای اولین بار در موکب سیدالشهدای قزوین خدمت رسانی می کند می گوید: مگر می شود در وجود ما ایرانی ها عشق به حسین نباشد چون راننده کامیون بودم نمی توانستم کار را رها کنم و امسال به عشق امام حسین(ع) که آرزوی هر شیعه زیارت کربلا و عتبات است. از کودکی علاقه زیادی به امام حسین(ع) داشتیم و تا ابد این عشق در وجودم ماندگار است بی عشق حسین نمی توان عاشق مهدی (عج) شد.

 

 

امروز آرزوی شهدای دفاع مقدس محقق شد

 

محمود بنی عامری برای چهارمین سال است در موکب سیدالشهدا خدمت می کند و می گوید: عشق به امام حسین(ع) منشأ همه خوبی هاست و امروز در جایی قرار گرفتیم که آرزوی همه شهدا بود و زیارت ابا عبدالله(ع) و سربندهای یاحسین برگ تاریخ ماندگار این سرزمین است. تمسک به اهل بیت و کتاب خدا سفارش پیامبر اسلام است و چه انسانهایی در حسرت زیارت قبور اهل بیت به دیار باقی شتافتند و این حسرت را به قیامت واگذار کردند و من فکر می کنم اینقدر راحت به زیارت آمدیم و خدمت رسانی می کنیم خدای متعال بزرگترین هدیه را به دوستداران اهل بیت هدیه کرده است

 

کربلا منشأ همه رویدادهای تاریخ است

 

سید ابوالقاسم حسینی هم عاشق اهل بیت است و با نام حسین(ع) زندگی می کنند و پنجمین سال است که در آشپزخانه موکب سیدالشهدای قزوین به زائرین خدمت می کند و اعتقادی عجیب به سقای دشت کربلا دارد وقتی علت را جویا می شویم می گوید: وفاداری و برادری را به همه آموخت، مظلومانه شهید شد و به دل خطر زد تا به همه ما بیاموزد برای حفظ شرف و آبرو و دین خدا به دل طوفان زد. اصلا مگر می شود در این گرمای هوا جز عشق به امام حسین(ع) دلیلی دیگری برای آمدن داشته باشیم وقتی از اربعین گذر می کنیم و قصد برگشت داریم تا مدتها احساس دلتنگ و غربت به شما دست می دهد چون قلب انسان گرفتار می شود و دیگر از این کشتی نجات جدا نمی شود.

 

 

حسن رحمانی از قزوین آمده است و کارش بستن داربست است تا سایه بانی برای زائرین و موکب برپا کند و برای دهمین سال متوالی به عشق ابا عبدالله حضور می یابد او می گوید: سایه بانی به عشق ابا عبدالله برپا می کنم تا در قیامت زیر سایه اهل بیت شرمنده نشویم و زندگی انسان ها در گذر ایام از زن و بچه دوست تهی می شود و در جبر زمانه گرفتار می شود اما با اهل بیت و قافله کربلا تا قیامت می توانی زندگی کنی تا معنای هستی و بودن را دریابیم.

 

نگارش؛ صادق چگینی 

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها