نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد:

ضرورت شناخت ائمه اطهار برای انسان دنیای مدرن

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، با تشریح ویژگی های اخلاقی امام رضا علیه السلام، بر ضرورت شناخت ائمه اطهار برای انسان دنیای مدرن امروز تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۷۹
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲

ضرورت شناخت ائمه اطهار برای انسان دنیای مدرن

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا علیه السلام در حرم مطهر فاطمه اخری(خواهر امام رضا علیه السلام) در رشت، ضمن تسلیت ایام عزاداری ایام آخر ماه صفر به ویژه شهادت مظلومانه امام هشتم علیه السلام با تشریح ویژگی ها و سجایای اخلاقی امام رضا علیه السلام، بر ضرورت شناخت ائمه اطهار برای به آرامش رسیدن هر چه بیشتر انسان دنیای مدرن امروز تاکید کرد.

وی امام را حجت خدا روی زمین دانست و گفت: حب ولایت و ولایت‌پذیری مراتب و درجات مختلفی دارد که با قبول و پذیرش آن در وجود انسان شروع می شود و با نیاز به محبت و مودت و معرفت و بصیرت ادامه یافته و با صبر و استقامت و اطاعت‌پذیری وارد مراتب بالای ولایت مداری می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ولایت پذیری موجب خودسازی و آرامش در انسان می شود؛ افزود: انسان با ولایت پذیری رابطه خود را با خدا و عدم وابستگی به دنیای مادی را تقویت می کند و آرامش می یابد.

 وی با اشاره به تأثیرگذاری اعتقاد به ولایت بر انسان و نفوذ آن در مسائل مربوط به تهذیب نفس و اخلاق فاضله، تاکید کرد: شناخت ائمه اطهار به ویژه سیره امام رضا علیه السلام نیاز بشر امروز است.

آیت الله فلاحتی، داشتن حسن خلق را موجب ارتباط درونی انسان با خدا،عنوان کرد و ادامه داد: بـشـر بـراى پیمودن راه سعادت و گام نهادن در طریق عبودیت و پیشرفت معنوى و رسیدن بـه کـمـالات انـسـانى که مهم ترین هدف خلقت انسان از دیدگاه اسلام است؛ نیازمند ولایت است.

اظهار کرد: اعتقاد بـه امـامـت، یـعـنـى اعـتـقـاد بـه وجـود انـسـان کـامـلى کـه حـامـل مـعـنـویـت کلى انسانیت و قطب و محور عالم امکان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تسلط انسان بر نفس خویشتن را از جمله آثار حب ولایت و ولایت پذیری دانست و گفت: بسیاری از آیات قرآن کریم بیانگر آن است که یکی از خصوصیّات فرد مسلمان، پذیرفتن ولایت خداوند متعال، رسول اکرم(ص) و معصومین و کسانی است که در ویژگی‌ها و خصوصیّات اعتقادی و علمی و رفتاری در مسیر آن بزرگواران قرار دارند.

 

*وقتی آیت الله خوانساری خواندن نماز باران را تکلیف خود دانست

وی در این راستا با اشاره به خواندن نماز باران امام رضا علیه السلام در خراسان، خاطر نشان کرد: نماز باران آیت الله خوانساری و بارش بارانی که خبر آن در رادیوهای خارجی منعکس شد نیز گواهی بر همین مسئله هست.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نماز باران، یکی از حوادث مهم آثار شهودی آیت الله خوانساری از نگاه دینی است، افزود: نماز بارانی که او آن را اقامه نمود؛ تجلی دعا و نماز و طاعت را در زندگی به گونه ای ملموس آشکار کرد.

وی در خاتمه یادآور شد؛ هر کس به وادی ولایت نزدیکتر و در ولایتمداری استوارتر است، از این چشمه های معنوی بهره بیشتری خواهد برد.

ارسال نظرات