آیین سوگواری و عزاداری شهادت امام رضا (ع) در مسجد حضرت حجت (عج) مشهد

مسجد حضرت حجت (عج) همزمان با ماه محرم، صفر و دهه عسکریه سوگوار و سیاه پوش شده است و آیین های سوگواری و عزاداری در این مسجد با حضور اقشار مختلف مردم و بسیجیان حوزه پنج ناحیه مالک اشتر مشهد برپا شده است.
کد خبر: ۹۶۲۵۱۸۵
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸

آیین سوگواری و عزاداری شهادت امام رضا (ع) در مسجد حضرت حجت (عج) مشهدبه گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام رضا (ع) در مسجد حضرت حجت (عج) با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار مشهد، عاشقان اهل بیت (ع)، بسیجیان پایگاه شهید چمران از حوزه پنج ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد.

قرائت زیارت حضرت امام رضا(ع)، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شبیری، عزاداری و سینه زنی از ویژه برنامه های این مراسم باشکوه می باشد.

سید علی پاک سرشت عضو هیات امناء این مسجد در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت ایام دهه پایانی ماه صفر و شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت راجب به خدمت گذاری به امام رضا (ع) اظهار کرد: ما اگر ان شاءالله حضرت عنایت و توفیق بدهند و لایق باشیم خادم زائر امام رضا (ع) می توانیم باشیم. خادم امام رضا (ع) شدن خیلی ادعای بالایی است. خادم امام رضا (ع) اصحاب حضرت مثل جناب اباصلت می باشند ولی اگر عنایت امام رضا (ع) شامل حال همه ما بشود به عنوان خادم زائرشان، این لطف بزرگی به ما شده است.

پاک سرشت در ادامه با اشاره به نوع خدمت در درگاه ولی نعمت افزود: یک نوکر وظیفه اش نوکری می باشد. هر چه اربابش تصمیم بگیرد و رضایت داشته باشد باید نوکر با رغبت و میل کامل مطیع و اطاعت کند.

وی در پایان ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مد ظلعه العالی) راجب به محل خدمت در حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) فرمودند مرکز آستان این حرم مرکز ایران است و خدمت به زائرین امام رضا (ع) موکول به این هشت صحن موجود نمی باشد. هر کسی که در مشهد می باشد می تواند به نوعی خدمتگذار زائر امام رضا (ع) باشد، در هر شغلی و در هر مکانی این خدمت را انجام بدهد که ان شاءالله شامل رضایت امام رضا (ع) باشد.

خبرنگار/ عبدالنبی حدادی

 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار