مثبت سوژه |

زیستن نویسندگان و خادمان امام مهربانی ها زیر سایه خورشید+عکس

همزمان با شهادت امام رضا (ع)، معصومه شیرازی بسیجی خواهر ناحیه مالک اشتر مشهد، نویسنده، خیر و خادم الرضا (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج حس و حال خدمت زیر سایه خورشید را روایت می کند.
کد خبر: ۹۶۲۵۱۸۹
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
 

زیستن نویسندگان و خادمان امام مهربانی ها زیر سایه خورشید

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، همزمان با دهه پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع)، معصومه شیرازی نویسنده، خیر و خادم الرضا (ع) حس و حال خدمت زیر سایه خورشید را روایت می‌کند.

معصومه شیرازی، نویسنده، خیّر و خادم الرضا (ع) متولد ۱۳۵۰ می‌باشد. تحصیلات دیپلم انسانی است و دارای پنج فرزند می‌باشد. وی نویسندگی را از سال ۱۳۷۷ شروع کرد و پس از گذراندن دوره و کلاس‌های متعدد، عضو «انجمن نورا» شد و نویسندگی اش سمت و سویی شهدایی گرفت و نویسنده افتخاری شهدای هشت سال دفاع مقدس شد.

از بچگی هر وقت که بیمار می‌شدم، مادرم مرا به حرم امام رضا (ع) می‌برد

معصومه شیرازی در خصوص تاثیر امام رضا (ع) در زندگی خود اظهار کرد: تاثیر امام رضا (ع) در همه زندگی نقش داشته و از بچگی هر موقع که بیمار می‌شدم مادرم مرا به حرم امام رضا (ع) می‌بردند، حتی اگر تب هم داشتم داخل حوض وسط حرم پاشویه می‌دادند تا تبم پایین بیاید؛ مادرم نذر کرده بود که هر پنجشنبه من را به حرم مطهر رضوی ببرد، و من سال‌ها طبق همان نذر به پا بوس آقا می‌روم.

خانم شیرازی نویسنده کتاب‌های «عشق به رنگ الماس آبی» و «بنده سفارشی خدا» کتابی درباره «شهید صبوری» می‌باشد که تا آخر امسال به چاپ می‌رسد. ایشان داستان کوتاهی درباره «عروس جنگ» به نام «قاب خالی شهید ضروری» می‌نویسد که تا هفته دفاع مقدس به چاپ می‌رسد و کتاب چهارم ایشان هم در حال مصاحبه می‌باشد که درباره «شهیدان رحمانی» است.

کجا احساس کردید امام رضا (ع) دست شما را گرفته است؟

خانم معصومه شیرازی در ادامه افزود: من در کل عمرم فکر می‌کنم دستم در دست امام رضا (ع) بوده و هست و در تمام مشکلات و سختی‌ها فقط به حرم آقا می‌روم تا آرامش بگیرم.

هیچ وقت کسی خودم را ندیده است

خانم شیرازی، سر پرستی پنج کودک یتیم در کمیته امداد و یک کودک یتیم در موسسه امام رضا (ع) را بر عهده دارد. ایشان واسطه خیّرین و معسرین می‌باشند و برای نو عروسان و بیماران نیازمند و... بعد از تحقیق کمک‌های مومنانه جمع آوری می‌کنند. ایشان خاطر نشان کردند که تمام این کمک‌ها به صورت تلفنی بین خیر و معسر بوده است وهیچ وقت کسی ایشان را ندیده است.

انگیزه تحصیلم خادمی حرم مطهر امام رضا (ع) بود

خانم شیرازی، در پاسخ به این سوال که خادم امام رضا (ع) بودن چه حس و حالی دارد گفت: برای من یک رویا بود و اصلا انگیزه تحصیلم برای خادم شدن بود. حال خوبی دارم و در ارتباط با زائر آقا بسیار دقت می‌کنم، چون به مهمان امام مهربانی‌ها خدمت میکنم؛ در خوش آمد گویی به زائرین اینقدر پیش میروم که آخرین ساعات خدمت صدایم میگیرد.

معرفی کتاب "عشق به رنگ الماس آبی"

وی در پایان ضمن معرفی کتاب "عشق به رنگ الماس آبی" خاطرنشان کرد: داستان این کتاب در مورد دختری به نام سحر گنجی است. دختری با پشتکار و تلاش بسیار که به شغل شریف پرستاری مشغول است. روزی بیماری بدون علائم حیات به بیمارستان می‌آورند و اعلام وضعیت احیا و اورژانسی می‌کنند. او به همراه تیمی مشغول احیا پیرمرد می‌شود. علی رغم تلاش‌های پزشکان و پرستاران، شرایط حیات میسر نمی‌شود و دکتر دستور قطع کردن دستگاه را می‌دهد. اما دختر قصه ما از تلاش دست برنمی دارد. او که در چشمان مریض تلاش برای زنده بودن را می‌بیند، علی رغم دستور پزشک و برخلاف قوانین به کارش ادامه می‌دهد تا اینکه ...
این ماجرا می‌شود آغاز اتفاقاتی که در آینده برای دختر پرستار قصه می‌افتد و باعث برملاشدن راز‌های زندگی اش می‌شود.

خبرنگار/ راضیه نوروزیان 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار