در سالروز شهادت امام رئوف علیه السلام برگزار شد؛

مراسم سوگواری و نصب سنگ قبر مطهر گمنام‌ شهر خنگ

مراسم سوگواری و نصب سنگ قبر مطهر گمنام‌ شهر خنگ
مراسم سوگواری شهادت حضرت امام علی بن‌موسی الرضا علیه السلام و نصب سنگ قبر مطهر شهید گمنام‌ و رو نمایی از آن درتپه نورالشهدا شهر خنگ برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۵۲۳۵
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام ‌محمود خداوردی، با تسلیت شهادت امام هشتم حضرت امام علی بن‌موسی الرضا علیه السلام گفت: ایران‌ اسلامی در سالروز شهادت پیشوای هشتم خود سنگ تمام گذاشتند و نسبت به امام عزیزشان‌ ادای احترام و اشک ماتم ریختند در این ‌ایام از گوشه  کنار خصوصا مردم خراسان  با پای پیاده به زیارت  انیس نفوس ضامن آهو مشرف شدند.

کارشناس مسایل مذهبی، در ادامه با اشاره به آثار و برکات زیارت امام ‌هشتم‌ افزود: حضرت امام رضا علیه السلام در روایتی فرمودند" مَنْ زَارَنِي عَلَى بُعْدِ دَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثِ مَوَاطِنَ، حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَايَرَتِ الْكُتُبُ يَمِيناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ. هر كس مرا با دورى راه زيارت كند و از راه دور به زيارت من آيد در روز قيامت در سه موقف به يارى او خواهم آمد تا او را از ناراحتي هاى آن حال نجات دهم، اوّل در آن هنگامی كه نامه‏ هاى اعمال داده مى ‏شود، دوم عبور از صراط ، در آن هنگام كه از صراط مي گذرد  و سوم هنگام میزان عمل، در آن وقت كه عمل او را بررسى كرده مى ‏سنجند.

وی، در ادامه به حضور پر شور مردم کنار مرقد شهید گمنام اشاره کرد و ادامه داد:هر وقت ما به زیارت شهید گمنام آمدیم با استقبال پر شور و گسترده مردم روبرو شدیم، امروز هم در این مراسم ۷موکب پذیرایی و فرهنگی برای خدمت رسانی به مردم برپا شد و انشاالله که شهید عزیز که یادش زنده هست بقول شهید آوینی که می فرمایند "شهدا نرفته اند بلکه مانده اند و ما در گذر زمان و قیل و قال زندگی گم شدیم"، عنایتی به همه ما داشته باشند و واسطه عاقبت بخیری ما بشوند.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد، درحاشیه این مراسم گفت: تلاوت ‌کلام‌نورانی وحی، سخنرانی، ذکر مصیبت نوحه خوانی،پذیرایی، نصب سنگ قبر شهید گمنام  وقرائت فاتحه و تجدید میثاق با شهید از دیگر برنامه های روز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام بود.

ارسال نظرات