درایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع):

تشرف ۱۵ هزار زائر خارجی به بارگاه مطهر امامزادگان طرقبه شاندیز/بهره‌مندی ۲۲۰ هزار زائر و مجاور از برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر در این بقعه متبرکه+ عکس

 همزمان با ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) بیش از ۲۲۰ هزار زائر و مجاور داخلی و خارجی از سلسله آیین‌های عزاداری و ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام طرقبه شاندیز بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۶۲۵۳۵۴
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، در روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر  علیهماالسلام در شهرستان طرقبه شاندیز میزبان جمعیت کثیری از عزاداران امام رئوف بود و برادران علی بن موسی الرضا (ع) میزبان محبان،  عاشقان ولایت و امامت از سراسر ایران اسلامی و کشورهای دیگر بود، صحن کوثر و رواق دارالعباده بارگاه مطهر فرزندان موسی بن جعفر(ع) همزمان با شب و روز شهادت امام رضا(ع) میزبان خیل عظیم عزاداران و سوگواران شهادت هشتمین امام شیعیان جهان بود، بنابر رسم هرساله هیئت های مذهبی، دسته جات سینه زنی، زنجیرزنی و زائران پیاده هم از نقاط مختلف شهر و محلات شهرستان طرقبه شاندیز ضمن تشرف به این بقعه متبرکه در جوار این بارگاه مطهر به عزاداری و سوگواری شهادت امام مهربانی ها پرداختند.

تشرف ۱۵ هزار زائر خارجی در ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) 

حجت الاسلام سید حمزه روحانی، مدیر مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهمالسلام، اظهار کرد: مراسم عزاداری ویژه ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) با سخنرانی، مداحی، روضه خوانی، سینه زنی و اطعام از ۴ شهریور ماه در این بقعه متبرکه شروع و ۱۴ شهریور ماه خاتمه یافت.

وی تصریح کرد: در ایام پایانی ماه صفر و به ویژه شهادت امام رضا (ع) بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام میزبان جمعیت کثیری از زائران امام رضا (ع) از کشورهای مختلف جهان، استان ها و شهرهای مختلف ایران اسلامی بود.

حجت الاسلام روحانی، با اشاره به تشرف چشمگیر زائران داخلی از شهرهای؛ تهران، اصفهان اهواز، بیرجند و کرمان در روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) بیان کرد: در این ایام روزانه ۲۰ هزار زائر داخلی و خارجی در قالب کاروان های زیارتی به این بقعه متبرکه مشرف شدند.

وی افزود: در ایام پایانی ماه صفر بیش از ۲۲۰ هزار زائر داخلی و خارجی ضمن تشرف به بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام از ویژه برنامه ها و مراسمات این ایام بهره مند شدند.

 مدیر مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام با اشاره به تشرف ۱۵ هزار زائر خارجی به این بقعه متبرکه، اظهار کرد: در این ایام شاهد حضور گسترده تعداد زیادی کاروان زیارتی از کشورهای؛ عراق، پاکستان، بحرین، کویت عربستان و لبنان بودیم.

وی با اشاره به اجرا مراسم عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی هیآت مذهبی در صحن بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام، خاطرنشان کرد: اجرای این مراسمات مورد توجه زائران خارجی بود و آنها هم در این مراسمات شرکت داشتند.

حجت الاسلام روحانی، به خدمات فرهنگی این بقعه متبرکه ویژه زائران اشاره و بیان کرد: اهدای بسته‌های فرهنگی، قرآن، کتب ادعیه، نبات و نمک تبرکی، اهدای جوایز فرهنگی مخصوص نونهالان و نوجوانان، اهدای محصولات عفاف و حجاب ویژه دختران نوجوان از جمله این خدمات است.

انتهای پیام/ خبرنگار، دوست حصار 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار