نصب روزشمار بزرگترین مجموعه تئاتر و سینما در مرکز شهر

تبریز- شهردار تبریز از نصب روزشمار بزرگترین مجموعه تئاتر و سینمای تبریز در مرکز شهر خبر داد گفت: عملیات اجرایی این مجموعه فرهنگی طی ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۵۴۵۷
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار شامگاه امروز در حاشیه اجرای نمایش «حیدر بابایه سلام» در مجموعه تئاتر شهر تبریز اظهار کرد: تبریز و آذربایجان به اندازه کل کشور تاریخ و هویت بی‌نظیری دارد که تلاش داریم این گذشته پرافتخار به روی صحنه نمایش بیاید.

وی با اشاره به حضور مجید مجیدی، کارگردان بنام کشور در اولین اجرای نمایش حیدر بابا افزود: حضور آقای مجیدی و اجرای زیبای هنرمندان تبریز در نمایش «حیدربابایه سلام» بستری برای اقدامات جدی در حوزه نمایش با تکیه بر فرهنگ و هویت تاریخی تبریز و آذربایجان است.

شهردار تبریز با اشاره به ساخت بزرگترین سالن تئاتر تبریز در مرکز شهر خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم یک مجموعه فاخر در حوزه سینما و تئاتر ایجاد کنیم که عملیات اجرایی آن ۱۰ روز دیگر آغاز می شود.

وی اضافه کرد: برای این مجموعه فاخر فرهنگی نیز همانند دیگر پروژه‌های شهری روزشمار خواهیم زد و در حد و قواره مردم بزرگ تبریز اجرا خواهد شد.

مجید مجیدی کارگران بنام کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: مردم تبریز به شعر و شعور و مقاومت معروف هستند و توفیق داشتم یکی از بهترین سال های فعالیت خود را در تبریز گذراندم.

وی افرود: ظرفیتهای درخشانی در حوزه تئاتر و سینما در تبریز وجود هستند که جا دارد مسولان کشور توجه ویژه‌ای به مراکز استان و شهرستان ها داشته باشند.

مجیدی خاطرنشان کرد: شهردار تبریز فرهنگ دوست و اهل هنر هستند و امیدوارم توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.   

وی تاکید کرد: امیدوارم مسولان کشور اهتمام جدی در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشند.

 نمایش "حیدربابایه سلام" با محوریت دیوان اشعار استاد شهریار، به صورت تلفیقی با ترکیب موسیقی و نمایش از ۱۵ شهریور هر روز ساعت ۱۸ در مجموعه تئاتر شهر به اجرا در می‌آید.

 این نمایش که روایت گر تصویری اشعار استاد شهریار است، اثر جدید گروه هنری «سینما و تئاتر» به کارگردانی «عبدالحسین لاله» است که روایت کننده برهه هایی از زندگی پر فراز و نشیب شاعر پرآوازه ایرانی، استاد محمد حسین بهجت تبریزی (استاد شهریار) است.

زنگ افتتاح نمایش «حیدر بابایه سلام» عصر امروز با حضور مجید مجیدی، کارگردان بنام کشور، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، روح الله رشیدی رئیس کمیسیون  عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز، و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به حوزه نمایش به صدا درآمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار