خبرهای داغ:

اتحاد و همدلی نیاز ضروری امروز کشور و مورد تأکید رهبری انقلاب و شهدا

شاهرود_ استاد دانشگاه شاهرود گفت: امروز کشور به همدلی و همراهی و قدرت معنوی نیاز دارد و باید همه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی توجه ویژه کنیم.
کد خبر: ۹۶۲۵۵۱۵
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

اتحاد و همدلی نیاز ضروری امروز کشور و مورد تأکید رهبری انقلاب و شهدابه گزارش خبرنگار بسیج، مهدی قزوینی کارشناس ارشد مسائل سیاسی، امشب در مراسم بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ در مسجد غربای این شهر با اشاره به واقعه ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ که منجر به شهادت صد‌ها نفر در میدان ژاله تهران شد، اظهار کرد: طبق اظهار نظر سفر بریتانیا و آمریکا در تهران در این فاجعه صد‌ها تن به شهادت رسیدند که در انعکاس اخبار آن به سپتامبر سیاه در غرب معروف شد.
وی با بیان اینکه قیام خونین ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ نقطه عطفی در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران با وحدت و همدلی و قدرت معنوی به پیروزی رسید و تداوم یافت.
این استاد دانشگاه شاهرود، با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: پیروزی ما در جنگ تحمیلی هشت ساله نیز با دست خالی به برکت همین اتحاد و همدلی و قدرت معنوی است که رخ داد.
وی با اشاره به رخداد‌های بعد از دفاع مقدس، به تفرقه و انشقاق در جامعه اشاره کرد و افزود: دشمنان در این دهه‌های اخیر تلاش دارند یا ایجاد تفرقه افکنی در جامعه به اهداف شوم خود دست یابند و باید مراقب باشیم.
قزوینی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر جنگ روایت ها، بر پرهیز در اسیر شدن در این جنگ تاکید کرد و گفت: دشمن در جنگ روایت‌ها به دنبال ایجاد تفرقه و تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌ها نسبت به ارزش هاست.
وی با اشاره به مثال‌های تاریخی از صدر اسلام و دوران پهلوی، اظهار کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به اتحاد و همدلی و قدرت معنوی داریم و رهبر انقلاب نیز در بیانات اخیر خود بر این همصدایی و هم سویی تاکید دارند و باید همه در این مسیر حرکت کنیم.
قزوینی با تاکید بر اینکه شهدای ۱۷ شهریور و انقلاب اسلامی از ما تداوم مسیر آنها را در راستای وحدت و همدلی و قدرت معنوی می‌خواهند، تاکید کرد: باید تاریخ را مطالعه و از آن درس بگیریم و با بصیرت و زمان شناسی تلاش کنیم که راه شهدا و رهنمود‌های رهبری انقلاب را ادامه و از مسیر منحرف نشویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار