خبرهای داغ:

پیگیری ساماندهی گلزار شهدای دارالرحمه شیراز

نشست ساماندهی گلزار شهدای دارالرحمه شیراز با حضور ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، جمعی از مسئولین شهرداری و نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز و برخی از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر در جوار گلزار مطهر شهدای دارالرحمه برگزارشد.
کد خبر: ۹۶۲۵۶۳۶
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در حاشیه برگزاری این جلسه به اهمیت جایگاه مزار مطهر شهدا از دیدگاه امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: امام راحل فرمودند "شهدا امامزادگان عشق هستند" و "مزار شهدا تا ابد زیارتگاه عاشقان، عارفان و دل سوختگان خواهد بود".

ابراهیم بیانی گفت: شهدا همواره پناهگاه مردم بوده اند و آحاد جامعه برای شهدا احترام و ارادت خاصی قائل هستند به گونه ای که در تمامی روزهای هفته، مزار شهیدان، زیارتگاه عاشقان و دلدادگان طریق شهادت است و مردم با حضور درگلزار شهدا و توسل به آنان ، در کنار مزار مطهرشان طلب حاجت می کنند و به آرامش می‌رسند.

وی افزود: ضرورت دارد گلزارهای شهدا به گونه‌ای بازسازی و ساماندهی شوند که بتوانند مصداق زیارتگاه را پیدا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اظهار داشت: استان فارس تاکنون حدود ۱۵ هزار شهید گلگون کفن تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است که این شهدای گرانقدر در ۱۲۳۷ گلزار مطهر دراستان فارس آرمیده‌اند و شهر شیراز قریب ۵۰۰۰ شهید والامقام تقدیم اسلام وانقلاب کرده است که این عزیزان در ۱۵ گلزار مدفون هستند.

بیانی تصریح کرد: گلزار شهدای دارالرحمه شیراز میزبان حدود ۳۵۰۰ شهید گلگون کفن دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای امنیت، مدافع حرم، سلامت و ... است و به عنوان یکی از بزرگترین گلزار‌ شهدای کشور محسوب می‌شود که بهسازی و ساماندهی آن امری ضروری است.

وی افزود: در همین ارتباط با مطالبه و پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و همکاری ارزشمند اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری پرتلاش شیراز، فراخوان ملی جهت دریافت طرح‌های پیشنهادی طراحان نقاط مختلف کشور اعلام و طرح ساماندهی گلزار شهدای دارالرحمه شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس عنوان کرد: تاکنون طرح‌های گوناگون توسط طراحان کشوری در اختیار متولیان کار در شهرداری شیراز قرار گرفته است و به زودی با نظر کارشناسان مربوطه در شورای اسلامی شهر ، شهرداری شیراز و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس طرح نهایی انتخاب و با همراهی خانواده های معظم شهدا عملیات ساماندهی مزار مطهر آنان در آستانه دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس آغاز خواهد شد.

بیانی گفت: امید است با دعای خیر مردم بتوانیم قدم کوچکی در ترویج وتوسعه فرهنگ شهید وشهادت برداریم؛ یقینا ساماندهی مزار مطهر شهدا یکی از مصاديق ترویج وتوسعه فرهنگ ناب شهداست و درتلاش هستیم با همکاری خیرین ودستگاه های ذیربط ساماندهی سایر گلزارهای شهدای شیراز و شهرستانها را که انجام نشده ان شاءالله دنبال کنیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار