رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛

بیش از ۷۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی قزوین برگزار می شود

حسین برجی از برگزاری بیش از ۷۰ عنوان برنامه، شامل جشن ها، جشنواره ها، مسابقات با محوریت هفته فرهنگی قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۵۶۴۹
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

قزوین_به گزارش بسیج، صبح امروز با حضور رسانه های استان، نشست خبری رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، در این مراسم بیان کرد: در هفته فرهنگی قزوین بیشتر از ۷۰ عنوان برنامه در سطح استان برگزار می شود که محوریت این برنامه ها معرفی قزوین، ظرفیت ها و توانمندی های قزوین می باشد.

وی گفت: برای هفته فرهنگی که در آن قرار داریم مجموعه برنامه هایی پیش بینی شده و ۱۵۰۰ متر مربع از فضای تبلیغاتی شهر را در برگرفته است. همچنین هماهنگی با رسانه ها جهت انتشار و نیز اطلاع رسانی در صفحات پرمخاطب اجرا خواهد شد.

برجی اظهار کرد: برنامه های هفته فرهنگی در حوزه رویدادها و همایش هایی همچون همایش علمی قزوین با همکاری دانشگاه امام خمینی(ره) و برخی دانشگاه های استان در ۲۸ شهریور، با رویکرد اماکن تاریخی و گردشگری استان می باشد که برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: دیدار از برخی مفاخر شهر، هر محله یک سینما با محتوای فرهنگی تاریخی، رویداد حضوره نویسی خوشنویسی 

با توجه به پایتختی قزوین در حوزه خوشنویسی با همکاری شهرداری و مجموعه خوشنویسان در ۳۰ شهر با حضور خوشنویسان برتر استان و موضوعات مفاهیم شعر قزوین از دیگر برنامه های ماست.

وی افزود: در بحث جشن ها، جشن بزرگی در روز ۲۳ شهریور برگزار می شود که این جشن ها در بوستان ملت و بوستان هشت بهشت برگزار خواهد شد. 

برجی اضافه کرد: با توجه به پایتختی قزوین در دوره صفویان، توری با حضور شخصیت های برجسته قزوین در دوره صفویه به صورت نمادین در بوستان ملت برگزار می شود. همچنین جشنواره بزرگ قیمه نثار با حضور ۴۰۰ نفر شرکت کننده با محوریت قیمه نثار قزوین برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه تصریح کرد: 

اجرای ورزش باستانی در زمین اسکیت بوستان ملت، با حضور ۶۰ باستانی کار با همکاری شهرداری و هیأت باستانی کاران قزوین برگزار می شود. 

وی یادآور شد: برگزاری دست سازه های بانوان با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانوار و اقتصاد آفرینی برای این قشر، برگزاری تئاتر شهروندی، برگزاری گذر هنر با ایجاد غرفه های متعدد به مدت سه روز در بوستان ملت با محوریت حضور هنرمندان هنرهای شاخص و هنرهایی که به دست فراموشی سپرده شده جهت آشنایی مردم با نحوه تولید آن هنر از دیگر برنامه ها خواهد بود. 

برجی در ادامه گفت: محفل ادبی عبید در روز ۲۶ شهریور گذری بر شعر طنز پارسی، برگزاری تورگشت شهری با حضور تور لیدرهای شهر قزوین، که اماکن را در یک سفر تاریخی بازگو می کنند، آموزش و مسابقه کودک در بوستان هشت بهشت و ملت از طریق ارایه بازی های مفرح و شاد برای کودکان از دیگر برنامه های ماست.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه با اشاره به 

اهمیت احیا و حفظ بازی های بومی محلی بیان کرد: اولین استعدادیابی بازی های بومی و محلی در بوستان هشت بهشت با محوریت شناسایی استعدادها برگزار خواهد شد تا برترین های این استعدادیابی در مراسمات و برنامه و مسابقات محلی و کشوری حضور یابند.

وی افزود: گذر بازی و سرگرمی و نشاط با هدف برگزاری بازی های بزرگ مثل بیت بال، برگزاری مسابقات آفرود در ۲۹ شهریور با حضور اتومبیلرانان کشوری، مسابقه قویترین جوان شهر در تاریخ ۳۰ شهریور با حضور جوانان و نوجوانان زیر سی سال که در باشگاه های بدنسازی حضور دارند از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین است.

این مسوول به برگزاری ویژه برنامه ها در نواحی منفصل شهری در هفته فرهنگی قزوین اشاره کرد و گفت: مسابقات فوتبال نواحی منفصل شهری در زمین خاکی منطقه چوبیندر با محوریت فوتبال خاکی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد که در رده های ۱۰ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۴ سال می باشد. همچنین مجموعه جشن های نشاط و سرگرمی ویژه نواحی منفصل با برنامه های اتوبوس شادی، اتوبوس کتاب با حضور هنرمندان محلی و بومی برگزار خواهد شد.

برجی در پایان با اشاره به لزوم احیای برخی برنامه ها همچون جشنواره اسباب بازی گفت: پیش بینی کردیم جشنواره اسباب بازی پس از چند سال تعطیلی در ایام نوروز برگزار شود. احیا این جشنواره کار سختی است اما در تلاش برای این امر هستیم.  

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار