تست دستگاه حفاری بدون خاکبرداری با حضور دکتر حسن پور در دانشگاه پلی تکنیک امیرکبیر تهران

این دستگاه را برادر رزمنده و بسیجی مصطفی حدادی از اعضای صنف قطعات یدکی و ماشین آلات تهران تولید نموده است و با حمایت بسیج اصناف، بازاریان وفعالان اقتصادی کشور به مرحله تست رسیده است.
کد خبر: ۹۶۲۵۸۰۲
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار سرویس اصناف خبرگزاری بسیج؛ حضور دکتر حسن پور در دانشکاه امیر کبیر تهران و بازدید از اختراع منحصر بفرد دستگاه حفاری بدون خاکبرداری

در این بازدید علمی، نمونه تست اختراع حفاری بدون خاکبرداری به همراه فشرده سازی خاک توسط مخترع عزیز جناب آقای حدادی اجرا شد.

این دستگاه همچنین علاوه بر شمع کوبی کف دریا جهت احداث سکوهای نفتی، خرد کردن سنگ(خردایش) در حد میکرون، جهت حفاری و سنگ شکن معادن و احداث تونل‌ها قابل استفاده است.

این اختراع توسط رزمنده بسیجی  مصطفی حدادی مدیر عامل" شرکت دانش بنیان بانیان نجات حیات ۷۰ " و عضو اتحادیه صنف قطعات یدکی و ماشین آلات تهران تولید شده و در حال حاضر در دانشگاه پلی تکنیک امیرکبیر تهران در مرحله تست نمونه آزمایشگاهی میباشد و مورد تایید اساتید هیات علمی دانشگاه امیر کبیر قرار گرفته است.

این اختراع، تحولی عظیم در صنعت حفاری، شمع کوبی و خردایش سنگ با مصرف انرژی بسیار پایین و سرعت بالا ایجاد می‌کند.

در این تحول علمی، در حفاری‌های آینده دیگر نیازی به استخراج خاک نیست، چون پروژه مذکور با مکانیزم فشرده سازی و نفوذ در خاک عمل می‌کند.

این پروژه برای حفاری چاه های ژرف حداقل  ۵۰۰ متر به منظور رسیدن به آب‌های ژرف و انتقال آب بدون پمپ به سطح زمین کاربرد خواهد داشت.

لازم به ذکر است این اختراع مورد حمایت سازمان بسیج اصناف، بازاریان وفعالان اقتصادی کشور قرار گرفته و مقدمات اجرای آن در دانشگاه امیر کبیر توسط این سازمان فراهم شده است.

آقای سید امین میرقیصری دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک. تنها دانشجوی منتخب دانشگاه امیر کبیر به عنوان دستیار پروژه با جناب حدادی همکاری می کند.

بازدید دکتر حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان وفعالان اقتصادی از این پروژه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان کشور بویژه نخبگان حاضر در اصناف و بازار میباشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار