خبرهای داغ:
با ابتکار تراکتورسازی صورت گرفت

تفاهم‌نامه بانکی برای پرداخت تسهیلات خرید تراکتور به کشاورزان

تبریز- تراکتورسازی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جهت ارائه تسهیلات کم بهره خرید تراکتور به کشاورزان تفاهم‌نامه امضا کرد.
کد خبر: ۹۶۲۶۰۰۳
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که بین این دو مجموعه به امضا رسید مقرر شد 30 درصد از بهای تراکتور به‌صورت آورده شخصی کشاورزان و 70 درصد نیز به‌صورت وام قرض‌الحسنه، با کارمزد 4 درصد به کشاورزان متقاضی تراکتور غیرنقدی تسهیلات پرداخت شود.

مصطفی وحیدزاده افزود: این تسهیلات در گام نخست به تراکتورهای سبک از جمله تراکتور شالیزار، تراکتور باغی(950)، تراکتور 470 تک و جفت دیفرانسیل و تراکتور 455 تا سقف 4 میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.

وی از تلاش مجموعه تحت مدیریتش برای پرداخت تسهیلات به سایر محصولات تراکتور مورد نیاز کشاورزان نیز خبر داد و گفت: این اقدام در راستای پر کردن خلع بوجود آمده در پی قطع تسهیلات از سوی جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی از طرف تراکتورسازی صورت گرفته که منابع آن نیز از محل گردش سرمایه این مجموعه در بانک مهر ایران تامین خواهد شد.

وحیدزاده تأکید کرد: تراکتورسازی با ورود به این موضوع فراتر از وظایف خود به‌عنوان بنگاه اقتصادی عمل و در راستای حمایت از کشاورزان عزیز با اختصاص بودجه برای این امر به‌منظور انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال کشور و کشاورزان و مهم‌تر از همه امنیت غذایی هم‌وطنان اقدام کرده است.

وی یادآور شد: این‌گونه اقدامات از سوی تراکتورسازی نباید نافی مسئولیت ارگانهای مربوطه و بانک‌های تخصصی شود و برای حل مشکل تسهیلات خرید تراکتور که از 3 سال قبل پرداخت آن به کشاورزان متوقف شده مسئولیت مربوطه باید اقدامات لازم را تسریع کنند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم طی گفتگویی با خبرنگار ما گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور کاهش هزینه‌های بخش کشاورزی و در نتیجه کاهش تورم در سطح جامعه در برنامه‌ کاری دو مجموعه قرار گرفت.

سعید شمسی نژاد افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قصد دارد تا به‌منظور محقق‌شدن اهداف یاد شده و همچنین رسیدن به کسب‌وکاری ارزان‌قیمت با استفاده از نظام بانک‌داری اسلامی، رونق تولید و... ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهد.

 باتوجه‌به قطع یکباره اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان جهت خرید تراکتور از سوی جهاد کشاورزی، بسیاری از کشاورزان که تمکن مالی لازم را ندارند موفق به خرید تراکتور به‌عنوان وسیله اصلی کسب‌وکار خود نشدند، حتی علی‌رغم اختصاص اعتبار 5 همتی ویژه از سوی رئیس‌جمهور شهید صرفاً برای خرید تراکتور به کشاورزان، این رقم نیز بین این عزیزان توزیع نشد، این عدم انجام وظایف از سوی مسئولین مربوطه باعث ایجاد صف‌های خرید تراکتور و به‌خطرافتادن امنیت غذایی کشور شده که تراکتورسازی به‌منظور همراهی با بخش کشاورزی، جلوگیر از وارد شدن خسارات بیشتر به این بخش و حمایت از زحمت‌کشان آن با رایزنی‌هایی که انجام داده ارائه تسهیلات برای کشاورزان را برنامه‌ریزی کرده است.

حل مشکل تسهیلات خرید تراکتور کشاورزان و بخش مکانیزاسیون  چاره‌اندیشی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی اصلی این بخش را می‌طلبد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار