ثبت نام تعداد محدودی از دانش آموزان خوزستان در سامانه سپند

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سامانه سپند پوشش مناسبی برای سرویس مدارس استان نداشته و تعداد محدودی از دانش آموزان موفق به ثبت نام در این سامانه شده اند.
کد خبر: ۹۶۲۶۰۵۸
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبدالله حبیبی در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری با بیان اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان استان در سامانه سپند (سرویس مدارس) ثبت نام نکردند، گفت: سامانه سپند پوشش مناسبی برای سرویس مدارس دانش‌آموزان خوزستان نداشته و بسیار نگران وضعیت حمل و نقل این قشر در سال تحصیلی جدید هستیم و بسیار نگرانیم که شهرداری امکان تامین خودرو برای سرویس مدارس دانش‌آموزان را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی دانش‌آموز موفق به ثبت نام در این سامانه شدند، افزود: امسال سامانه سپند باید به صورت آزمایشی انجام می‌شد، بر اساس شرایط موجود امکان خدمات رسانی به تمام دانش آموزان از سوی شهرداری اهواز وجود ندارد و هر گونه اقدام از سوی مدیر مدارس برای تامین سرویس مدرسه را تخلف محسوب کرد.

حبیبی با بیان اینکه خوزستان در صدور ابلاغ معلمان در کشور رتبه نخست را کسب کرد، ادامه داد: ساماندهی معلمان بر سر کلاس درس قبل از شهریورماه انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه از شهرداری‌ها درخواست داریم در شاداب‌سازی فضای مدرسه همکاری کنند، اضافه کرد: در مدارس مناطق حاشیه استان با مشکل سرریز فاضلاب در اطراف مدارس روبرو هستیم که برای حفظ سلامت دانش آموزان درخواست رسیدگی به این مشکل هستیم،  برخی مدارس روستایی و حاشیه‌ای با مشکل تامین آب آشامیدنی روبرو هستند که خواستار آبرسانی به این مدارس هستیم.

وی با بیان اینکه ارتباط شهرداری‌ها با آموزش و پرورش قطع است و همکاری سازنده‌ای بین ۲ دستگاه وجود ندارد، گفت: ۷۱۳ اتاق بهداشت در مدارس استان وجود دارد و یکهزار و ۴۰۰ مربی بهداشت در استان کمبود داریم.

حبیبی افزود: شهرداری‌ها همچون گذشته در زیباسازی مدارس با آموزش و پرورش همکاری ندارند و درخواست داریم تا شهرداری‌ها همکاری بیشتری در زیباسازی و توجه به مدارس را داشته باشند.

امسال سرویس مدارس دانش آموزان در بستر سامانه سپند انجام شد.  بسیاری از دانش آموزان به دلیل اینکه هنوز هدایت تحصیلی آن‌ها انجام نشده موفق به ثبت نام در این سامانه نشدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار