فردا، برگزاری نخستین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اهواز

نائب رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت:نخستین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اهواز با محوریت توسعه مبادلات تجاری و جذب سرمایه گذاری در استان خوزستان فردا در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۶۱۴۶
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، شهلا عموری گفت: رابطه نزدیک سیاسی و اقتصادی بین ایران و عمان حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بین ۲ کشور را ایجاد کرده‌است  و  برگزاری این همایش موجب  مستحکم‌تر شدن  و زمینه توسعه روابط تجاری بین ایران و عمان خواهد شد.

 وی با اشاره به  حضور هیات تجاری از کشور عمان در استان  افزود: روز گذشته تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مشترک و تجارت بین منطقه آزاد اروند با کشور عمان منعقد شد که اجرایی شدن آن زمینه توسعه همکاری‌های ایران و عمان را بیش از پیش فراهم می‌کند. سیاست‌گذاری‌های حاکمیت کشور عمان در جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی در ابعاد گوناگون و استفاده از منابع مختلف و خروج از اقتصاد تک‌بعدی متکی بر نفت و همچنین توسعه بخش خصوصی، این کشور را فرصت مغتنمی برای همکاری­‌های مشترک اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف ساخته است.

عموری  با بیان اینکه این راهبرد‌های کلان، این کشور را به سمت فعالیت در جهت استفاده از ظرفیت‌ها و دانش سایر کشور‌ها سوق می‌دهد یادآورشد: بهره‌‍ برداری از این فرصت می‌تواند فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک میان کشور ایران و عمان را رقم بزند. برهمین اساس، هدف از برگزاری رویداد   رهیافت همکاری بیبن المللی اقتصادی ایران و عمان   ایجاد فرصتی مطلوب برای فعالان اقتصادی، تصمیم‌گیران و تصمیم سازان حوزه‌های مختلف در جهت توسعه فعالیت‌های برون مرزی در بخش اقتصادی است.

نخستین  همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان فردا بیستم شهریور از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اهواز برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار