خبرهای داغ:
مثبت سوژه|

همت بلند کارگر بسیجی در آموزش قرآن به اهالی روستا

محمدعلی خرمی از بسیجیان قرآنی و جهادی روستای معدن قلعه زری شهرستان خوسف است که در کنار سال ها کار در معدن و تحمل سختی ها و مشقت های آن، همت و توان خود را صرف آموزش قرآن به جامعه کارگری روستا، خانواده و فرزندانشان نموده و توانسته در ترویج فرهنگ قرآنی در روستا تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۹۶۲۶۱۷۶
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوسف، معدن قلعه زری روستایی دورافتاده و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری مرکز شهرستان خوسف واقع گردیده که وجود معادن غنی مس و طلا و... باعث شهرت آن گردیده است.

آقای خرمی از کارگران بسیجی معدن مس این روستا است که با وجود سال ها تجربه کار در معدن و تحمل سختی های این کار زیان آور، خستگی نمی شناسد و مهمترین هدفش را که ترویج فرهنگ قرآن و آموزش آن در بین اهالی روستا است، پیگیری می کند.

محمد علی خرمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: با توجه به اینکه روستای قلعه زری روستایی کارگری است و جمعیت خوبی به ویژه در طیف سنی کودک و نوجوان در این روستا حضور دارند و نیز با توجه به دور بودن این روستا از مرکز شهرستان، نیاز به وجود برنامه های فرهنگی و قرآنی در سطح روستا احساس می شد و لذا به دلیل دغدغه شخصی شروع به آموزش قرآن به اهالی نمودم.

وی گفت: با حمایت بسیج به دوره های مربی گری قرآن که در استان و خارج از استان برگزار می گردید اعزام شدم و با فراگیری علوم قرآنی، تمام همت خود را صرف آموزش اصول روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن به اهالی نمودم و الحمدلله استقبال زیادی از این کلاس ها به ویژه در بین کودکان و نوجوانان به عمل آمد تا جایی که بسیاری از دانش آموزان که در این کلاس ها شرکت نمودند موفق شدند در مسابقات استانی و شهرستانی حائز مقام گردند.

 

وی در ادامه گفت: هم اکنون علاوه بر آموزش قرآن در سطح روستا، در مرکز شهرستان نیز به عنوان مربی قرآنی فعالیت دارم و همچنین از طریق فضای مجازی نیز کلاس های یادگیری قرآن برای طیف های مختلف همچون طلاب از سایر شهرستان ها برگزار می کنم.

 

این مربی قرآنی با بیان اینکه قرآن باید محور تمام فعالیت های ما در زندگی قرار بگیرد ادامه داد: یادگیری قرآن و انس با آن موجب برکت در زندگی و جلوگیری از خطاها و گناهان می شود و لذا مهمترین رسالتم را آموزش و ترویج کلام خدا در بین مردم و به ویژه اهالی روستای قلعه زری می دانم.

 

گفتنی است این مربی قرآنی علاوه بر برگزاری کلاس های آموزش قرآن، در موضوعات آموزش مداحی، مکبری، سرود و ... نیز فعالیت دارد و توانسته با فعالیت های جهادی خود نسلی آشنا به قرآن و مسلط به روانخوانی و تجوید در این روستا تربیت نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار