خبرهای داغ:

تغییر کاربری ۴۰۰ هکتار از اراضی اندیمشک طی ۸ سال گذشته

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در ۸ سال گذشته به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده است.
کد خبر: ۹۶۲۶۲۰۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴

محمدجعفر آفرین سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک اظهار کرد: اندیمشک طی ۸ سال گذشته حدود ۴۰۰ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز داشته است.

او افزود: از این تعداد حدود ۸۵۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز ساخته شده و پس از دیوارکشی و قطعه‌بندی، به فروش رسیده‌اند.

آقای آفرین اضافه کرد: طبق قانون، دیوارکشی، فنس‌کشی، گودبرداری و خاکبرداری، با رعایت حفظ قانون کاربری و دریافت مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی، انجام می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان اینکه در شهرستان اندیمشک روزانه شاهد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی هستیم گفت: در قانون چیزی تحت عنوان باغ‌ویلا نداریم و ادارات آب، برق و گاز هم نمی‌توانند بدون مجوز جهاد کشاورزی، اقدام به واگذاری انشعاب به آنها کنند.

او ادامه داد: بخشداری مرکزی، نظام صنفی کشاورزی و هیچ نهاد حقیقی و حقوقی دیگری حق صدور مجوز و پروانه ساخت برای ساخت باغ‌ویلاها را ندارند.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به اینکه سازمان بازرسی در این رابطه ورود کرده و با شدت برخورد خواهد کرد ادامه داد: هیچکدام از باغ‌ویلاها مجوز ندارند و بسیاری از آنها انحراف از طرح کرده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار