فرماندار سنندج:

فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود

فرماندار سنندج بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و تبیین سیره اخلاقی شهدا تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۶۳۱۸
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن عسکری روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان سنندج خواستار برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس با رویکرد مردمی و انتقال این فرهنگ به نسل جوان شد.

وی افزود: شهدا در روز‌های سخت با شجاعت در برابر دشمنان ایستادند و جان خود را برای دفاع از این مرزوبوم فدا کردند و این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی، یادگار‌های ارزشمندی از ایثار و فداکاری را در تاریخ ایران به ثبت رسانده است.

فرماندار سنندج یادآور شد: جنگ به‌خودی‌خود امری ناخوشایند است؛ اما دفاع مقدس برای کشور و انقلاب اسلامی برکات زیادی به همراه داشت و موجب شد به خودکفایی برسیم و ابهت قدرت‌های شرق و غرب را در هم بشکنیم.

عسکری از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در برنامه‌های این هفته حضوری فعال داشته باشند و فضا‌های شهری و اداری را با محوریت دفاع مقدس مزین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برگزاری برنامه‌ها به‌صورت مردمی و با محوریت جوانان اشاره کرد و گفت: مسئولان استانی و شهرستانی در یک روز مشخص در بخش‌ها و روستا‌ها حضور پیدا کرده و پروژه‌های شاخص را افتتاح کنند.

امام‌جمعه سنندج نیز با تأکید بر ادامه راه شهدا، اظهار کرد: خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم ادامه راه شهدای بزرگوار است و خواست اصلی شهدا از مسئولان، خدمتگزاری به مردم است.

ماموستا فایق رستمی از تمام دستگاه‌ها و مسئولان خواست در این مسیر گام بردارند و برنامه‌های هفته دفاع مقدس را بااخلاص اجرا کنند.

در پایان این جلسه، فرمانده سپاه سنندج روزشمار هفته دفاع مقدس و برنامه‌های اجرایی شهرستان را تشریح کرد و از برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، یادواره‌های شهدا و افتتاح پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان خبر داد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار