مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل:

آموزش و پرورش نقش مهمی در افزایش تاب‌آوری نسل جدید در برابر مشکلات دارد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل از ابلاغ سند پیشگیری از خودکشی به دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: باید تاب آوری نسل جدید در برابر مشکلات زندگی افزایش یابد و آموزش و پرورش در این زمینه نقش و جایگا
کد خبر: ۹۶۲۶۳۳۲
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸

آموزش و پرورش نقش مهمی در افزایش تاب‌آوری نسل جدید در برابر مشکلات دارد

به گزارش خبرنگار بسیج رضوان باقلاچی روز سه شنبه به مناسبت ۱۰ سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی در آئین تجلیل از مشاوران و روانشناسان اداره کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: سند پیشگیری از خودکشی با مطالعات و تحقیقات لازم تدوین و برای اجرا به دستگاه‌های اداری ابلاغ شده است و در این سند برای همه ادارات وظایفی تعریف شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل اضافه کرد: اجرای طرح سراج نیز از سال قبل ابلاغ شده و اولین مرکز سراج استان راه اندازی شده و با همکاری مشاوران بهزیستی می‌توان از آن ظرفیت نیز برای نجات افراد از خودکشی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید برای مهار روزهای سخت افراد، برنامه داشته باشیم، ادامه داد: جای مسائل کاربردی در سیستم‌های آموزشی ما خالی است در حالیکه در دنیا به خصوص برای سه سال اول زندگی خانواده ها تمرکز و برنامه ریزی می‌کنند.

باقلاچی تاکید کرد: باید از تجربیات فعالان، مشاوران و روانشناسان بهزیستی در حوزه جلوگیری از خودکشی و آسیب‌های اجتماعی در کل جامعه استفاده کنیم و با محوریت دانشگاه‌های استان اردبیل نشست‌های تخصصی در این خصوص برگزار و از ظرفیت هوش مصنوعی هم در این رابطه استفاده شود.

وی تصریح کرد: برابر اعلام سازمان ملل متحد در هر ۱۱ دقیقه یک نفر در دنیا خودکشی می‌کند و در کشور ما ترویج تربیت اسلامی می‌تواند بازدارنده باشد و این نوع آموزش‌ها دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست و با توجه به کاهش سن خودکشی در جامعه، باید تاب آوری نسل جدید افزایش یابد و آموزش و پرورش در این راستا جایگاه مهمی دارد.

پیشگیری از خودکشی در هشت محله هدف در استان اردبیل اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: اقدام جمعی برای پیشگیری از خودکشی اهمیت دارد و با وجود اینکه دبیرخانه مقابله با خودکشی، در دانشگاه علوم پزشکی مستقر است اما بهزیستی نیز در این راستا فعالیت می‌کند و تلفن مشاور ۱۴۸۰ برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه خودکشی دایر است.

حامد رضایی افزود: کارگروه عملیاتی پیشگیری از خودکشی در کشور در حال ایجاد است و توجه و تمرکز بر اطرافیان فرد خودکشی کننده اهمیت زیادی دارد و در چند سال در هشت محله هدف در چهار شهرستان استان اردبیل طرح پیشگیری از خودکشی اجرا شده است.

در پایان از سرکارخانم ضیغمی مشاور و روانشناس بهزیستی اردبیل که با مشاوره سبب جلب رضایت ولی دم و رهایی قاتل از چوبه دار شده بود و همچنین از دیگر روانشناسان و کنشگران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی اردبیل تجلیل شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و ۴۰ هزار و ۱۵۸ نفر از جمعیت این استان، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار