مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا:

شهید مدنی(ره)،خود را سرباز مخلص امام می دانست

تبریز-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: شهید مدنی(ره)،خود را نه یک مجتهد، بلکه سرباز مخلص و خستگی ناپذیر برای امام (ره) و ولایت می دانست.
کد خبر: ۹۶۲۶۵۱۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی، در ویژه برنامه روز آذرشهر و چهل و سومین سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی و چهلم شهادت شهید القدس اسماعیل عبدالاسلام هنیه افزود: شهید مدنی(ره) عاشق، شیفته و دلباخته امام بود و  امروز کمتر کسی با عظمت و ویژگی های شخصیتی شهید مدنی(ره) آشناست.

وی شهید مدنی را ایشان را افتخار آذربایجان و مردم آذرشهر دانست و  گفت: شهید محراب آیت الله مدنی عمری را در تهذیب نفس و خدمت به اسلام گذراند وخود را نه یک مجتهد، بلکه سرباز مخلص و خستگی ناپذیر برای امام (ره) و ولایت می دانست و در طول دوران مبارزاتی خود، لحظه ای از آرمان های خود دست برنداشت و از مسیر خارج نشد و مردم آذرشهر باید به این شهید والا مقام و شهدای این شهرستان، افتخار کنند.

حجت الاسلام سرایی در بیان خاطره ای از آزادی سوسنگرد و نقش مهم شهید مدنی گفت: وقتی خبر محاصره سوسنگرد توسط شهید تجلایی و رزمندگان اسلام به گوش شهید مدنی می رسد آیت‌الله مدنی بی‌درنگ نزد امام شتافته و چاره‌ای طلبید كه امام بلافاصله با قاطعیت، دستور شكسته شدن محاصره‌ سوسنگرد را صادر كردند.

وی با بیان این ‌که امام خمینی (ره) در طول دوران دفاع مقدس تنها دو بار از کلمه باید استفاده کرد، افزود: امام خمینی (ره) اولین بار در جریان حصر آبادان و بار دیگر در حصر سوسنگرد بود که از کلمه باید استفاده کرد و گفت که سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود و این شهید آیت الله مدنی(ره)، شهید تجلایی و دیگر شهدا و رزمندگان آذربایجان بودند که در آزادسازی سوسنگرد، خوش درخشیدند و نقش ارزنده ای داشتند.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به شخصیت عظیم شهدایی چون حججی ها افزود: وقتی  شهید حججی با صلابت و اقتدار به قربانگاه می رود، این در سایه تحولی بود که شخصیت هایی چون شهید مدنی ها، در کشور و میان جوانان رواج داده بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، تکلیف گرایی، ولایت مداری، ایجاد اتحاد درونی و انسجام اجتماعی، خدمت صادقانه به مردم، خداباوری ، صراحت لهجه و قاطعیت در مقابل منافقین و خلق مسلمان، ایستادگی در برابر طاغوت و بصیرت را، از ویژگی های شاخص شهید آیت الله مدنی عنوان کرد.

حجت الاسلام سرایی درادامه ضمن گرامیداشت چهلم شهیدالقدس اسماعیل هنیه، و شهدای مقاومت اضافه کرد: شهید هنیه خود و خانواده اش را در راه دفاع از مقاومت، و مبارزه با استکبارجهانی، صهیونیست، فدا کرد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر امروز انقلاب اسلامی می درخشد به برکت پیوند الهی آن و به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است.

شهید مدنی(ره)،خود را سرباز مخلص امام می دانست

فرمانده سپاه آذرشهر در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام، و چهل و سومین سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله مدنی(ره) و چهلم شهید اسماعیل هنیه، و عرض خیرمقدم گویی، گفت: شهادت شهید مدنی یادآور شهادت امام علی(ع) در محراب عبادت و سالروز شهادتش مزین به روز شهرستان آذرشهر است.

 حقیقت افزود: هدف اصلی این مناسبت گرامیداشت و معرفی بزرگان و عالمان شهرستان و همچنین تجلیل و نکوداشت شخصیت‌ والای شهید محراب آیت الله مدنی (ره) میباشد.

وی خاطر نشان کرد: شهید مدنی در مقابل منافقین و بنی صدرها مقابله کرد و با اقدامات جهادی در مقابل توطئه ها ایستاد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حقیقت یادآور شد: امروز باید شهید مدنی به عنوان الگو در جامعه معرفی و سیره این شهید بزرگوار در میان جوانان تبیین شود.

شهید مدنی(ره)،خود را سرباز مخلص امام می دانست

این مراسم با اجرای  شاعر توانا و بسیجی و مداح اهلبیت عصمت و طهارت محسن رستم زاده، و با اجرای گروه سرود  پایگاه امام علی (ع) روستای امیردیزج و با حضور  اقشار مختلف مردم ولایتمدار و مسئولین شهرستان آذرشهر در مسجد جامع حاج کاظم آذرشهر برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار