اشتغال زایی؛

اعطای هشت میلیارد ریال وام قرض الحسنه در روستای ورجوی

تبریز-مسئول صندوق قرض الحسنه جوادالائمه(ع) پایگاه شهدای ورجوی گفت: تاکنون هشت میلیارد ریال وام قرض الحسنه در روستای ورجوی در راستای اشتغال زایی و رفع مشکلات مردم این روستا پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۶۲۶۵۴۶
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

محمد اکرمی آذر در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: دردی ماه ۱۳۹۵ با مشارکت ۱۰نفرازبسیجیان پایگاه شهدای ورجوی باانگیزه کمک به اشتغالزایی وکمک به اقشار مستضعف روستایمان اقدام به تشکیل صندوق قرض الحسنه کردیم. 

وی ادامه داد:  صندوق قرض الحسنه جوادالائمه(ع) در حال حاضر ۱۲۰نفر عضو دارد و تا حالا از این صندوق هشت میلیارد ریال وام بصورت قرض الحسنه به اعضای صندوق داده شده است.

اکرمی آذر اضافه کرد: وام ها بیشتر برای اشتغالزایی بوده و در کنار آن وام هایی هم برای ازدواج، درمان، دانشجویی، آزادی زندانی، تهیه جهیزیه هم دادیم.

وی در خصوص اینکه وام ها به چه افرادی تعلق می گیرد، اظهار کرد: کسانی که عضو صندوق باشند و یک سال از عضویتشان از صندوق بگذرد اما در موارد ضروری قبل از یک سال هم وام می دهیم.

این مسئول صندوق ادامه داد: بیشتر وام هایی که برای اشتغال داده شده است درعرصه های قالی بافی، دام پروری، مبل سازی، خیاطی، مشاغل خانگی زنان، درب و پنجره پی وی سی بوده است.

اکرمی آذر درباره انگیزه تاسیس صندوق نیز اظهارداشت: در راستای فرامین فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای در سال ۱۳۹۵با ۱۰نفر از بسیجیان پایگاه شهدای روستای ورجوی و با انگیزه اشتغالزایی و کمک به مستمندان روستا اقدام به تشکیل صندوق کردیم وبا توجه به اینکه ۹۰درصداعضای صندوق جوان تاسیس صندوق کردیم و به نام جوانترین امامان یعنی امام جوادالائمه آن را نامگذاری کرده و از زمانی که صندوق را تشکیل دادیم به اعضای پایگاه بسبج اضافه شد و این اولین صندوقی است که در شهرستان مراغه تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: روستای ورجوی با تقدیم ۷۵ شهید در دوران هشت سال جنگ تحمیلی طلایه دار بوده و بیشرین شهید در بین روستاهای کل کشور را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار