خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد و دخانیات در حوزه مقاومت بسیج شهید چمران دهرم

کارگاه پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر ویژه گروه سنی نوجوانان به همت واحد سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت دهرم در حوزه مقاومت بسیج شهید چمران برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۶۲۶
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰

به گزارش فاطمه شعبانی خبرنگار افتخاری بسیج فارس از فراشبند،کارگاه پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر ویژه گروه سنی نوجوانان به همت واحد سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت دهرم در حوزه مقاومت بسیج شهید چمران برگزار شد. 

نرجس مهجوران کارشناس سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت شهید حیدر شهیدی دهرم در این کارگاه آموزشی، دوره نوجوانی را دوران گذر تدریجی از کودکی و ورود به دنیای بزرگسالی دانست که تحولات اساسی مهمی همچون بلوغ، احساس استقلال، نگرانی درباره آینده تحصیلی و شغلی در زندگی اتفاق می‌افتد. 

 مهجوران افزود: دخانیات به عنوان بزرگترین عامل مرگ ومیر در قرن بیستم موجب شده است که هرسال بیش از صد میلیون نفر از مردم جهان، جان خود را در اثر مصرف آن از دست می دهند.

 او، باور غلط به جذاب شدن، اجتماعی شدن و مورد توجه قرار گرفتن، محبوب شدن در میان همسالان، الگو برداری غلط و منفی از مصرف دخانیات از سوی والدین یا دوستان صمیمی و احساس کاذب مستقل شدن را از مهمترین عواملی عنوان کرد که نوجوانان را به سوی مصرف مواد دخانی سوق می دهد.

مهجوران، با تاکید بر اینکه با تقویت عوامل بازدارنده می توان به پیشگیری از اعتیاد در جامعه کمک کرد، افزود: ایمان به خدا، اشتغال به تحصیل علم، انجام منظم ورزش و تفریحات سالم، پایبندی به مذهب و معنویت، کسب و کار سالم و داشتن برنامه ریزی، از جمله عوامل بازدارنده در برابر اعتیاد و روی آوردن به مصرف دخانیات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار