امام حسن عسکری نقش مهمی در هدایت فکری جامعه داشت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: امام حسن عسکری(ع) مفسران بزرگ قرآنی را تربیت کرد و همواره در تلاش برای پاسخ به شبهات بود.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۱۶
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳


به گزارش خبرنگار خبرگزاری از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن حسینی دیباجی در مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در سپاه استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام حسن عسکری (علیه السّلام) در مدّت امامت بسیار کوتاه خود  از سوی هریک از خلفای عصرخود متحمّل شدیدترین رنج و فشار و پیگرد و ترور گردید. چنان که بارها و بارها دستگیر و به زندان افتاد.
وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) در سن 22 سالگی به امامت و در 28 سالگی به شهادت رسید، گفت: معتمد عبّاسی که خود در میان امت اسلام محبوبیتی نداشت از این که می دید امت اسلام از شیعه و سنّی یکپارچه بر تعظیم و بزرگداشت و احترام حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام اجماع کرده و آن حضرت را در فضیلت بر همه علویان و عبّاسیان برتر می دانند بسیار خشمگین بود و به همین جهت تصمیم گرفت تا آن حضرت را ترور کرده و به شهادت برساند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با بیان اینکه ائمه اطهار بر دل ها حکومت داشتند، گفت: حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام علی رغم سختی و شرایط سیاسی زمان خود در فرآیند دفاع از شریعت اسلام، مبارزه با بدعت ها و هدایت گمراهان و تردیدگران و جذب آنها به سوی دایره دین، با جدیت تمام به فعالیت می پرداختند.
دیباجی بیان کرد: آن حضرت مفسران بزرگ قرآنی را تربیت کرد و همواره در تلاش برای پاسخ به شبهات بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسفه امتحانات الهی اشاره کرد و گفت: آزمایشی که خداوند از مخلوقاتش می‌گیرد، گاه به منظور آشکار کردن باطن انسان‌ها و متمایز نمایاندن خوبان از بدان است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان اظهار کرد: امتحان یکی از وسایل هدایت انسان‌ها به سوی کمال و سعادتی است که برای آن آفریده شده‌اند، به طوری که اگر چنین آزمایش‌هایی در کار نبود، افراد مستعدّ به آن درجه از کمال نرسیده و نیروهای نهفته در درون آنان، به صورت بالقوه باقی می‌ماند و هرگز به فعلیت نمی‌رسید.
دیباجی بروز فتنه ها را در عصر آخرالزمانی یکی از راه های شناسایی و غربالگری منافقان عنوان کرد و گفت: نباید از بروز فتنه ترسید و هراسان شد؛ چرا که در این فتنه ها و امتحانات است که افراد منافق و آسیب های موجود شناسایی و آشکار می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار