خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مغیثی:

شغل خبرنگاران تهیه غذای روح برای مردم است

همدان-امام جمعه نهاوند گفت: شغل خبرنگاران تهیه کردن غذای روح برای مردم است که این امر مستلزم دانش و دقت بسیار در کار است؛ برای انجام این کار باید بسیار تحقیق کنید تا به آبرو و جایگاه کسی لطمه‌ای وارد نشود.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۳۶
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
شغل خبرنگاران تهیه غذای روح برای مردم است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در اولین جلسه اخلاق خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا به ویژه ۴ هزار شهید ۱۷ شهریور سال ۵۷ و شهیدان مدنی و طالقانی اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات اخلاق خبرنگاران بیان آیات و روایات است تا از آنها عبرت بگیریم .

وی با بیان اینکه اگر خدا را بشناسیم، خدایی که مسیر هدایتمان را بیان فرموده، به سر منزل مقصود خواهیم رسید، گفت: اگر در بهره‌وری از عمر و سلامتی و نعمت‌هایی که خدا در اختیار ما گذاشته حلال و حرام را رعایت کنیم، هم در دنیا استفاده بهتر خواهیم داشت و هم آخرت ما را تأمین می‌کند.

امام جمعه نهاوند افزود: اگر انسان برنامه‌ریزی داشته باشد و به واجبات عمل کند و حرام‌ها را ترک کند به معنای «یریدکم الیسر» خواهد رسید.

وی افزود: عبادت ۷۰ جزء دارد که ۶۹ جزء آن در کسب حلال است که از واجبات نیز محسوب می‌شود و کسب حلال از مهمترین عبادات است .

مغیثی در ادامه با بیان اینکه یکی از معضلات مهم دنیا پرکردن اوقات فراغت است، چه کنیم که این نسل رها شده سرگرم شود، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و روحانیون باید در این زمینه ورود پیدا کنند و جا بیندازند که خداوند ما را برای بهره‌وری از نعمت‌ها خلق کرده و برنامه تعیین کرده و آن برنامه انجام واجبات و ترک محرمات است .

وی با اشاره به اینکه انسان موجودی است مرکب از جسم و روح و آیه ۲۵ سوره عبس به آن اشاره دارد، افزود: انسان مسئول سلامتی جسم و روح خویش است .

امام جمعه نهاوند اضافه کرد: شغل شما خبرنگاران تهیه کردن غذای روح برای مردم است که این امر مستلزم دانش و دقت بسیار در کار است؛ برای انجام کارتان باید بسیار تحقیق کنید تا به آبرو و جایگاه کسی لطمه‌ای وارد نشود.

وی ادامه داد: خدای متعال در قرآن می‌فرماید «ای اهل ایمان اگر فاسقی برایتان خبری آورد خبرش را تحقیق و بررسی کنید تا مبادا از روی ناآگاهی به کسی آسیبی برسد و شما از کرده خود پشیمان شوید».

مغیثی در پایان با اشاره به اینکه باید به واجبات عمل و محرمات را ترک کرد، اظهار کرد: خدا را باور کنیم چراکه خدابه آینده و سرنوشت ما آگاه‌تر است و مصلحت ما را بهتر از خود ما می‌داند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار