100 هکتار در هریس زیر کشت سیب زمینی است

تبریز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هریس گفت: سطح زیر کشت سیب زمینی در این شهرستان، 100 هکتار است.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۴۱
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  سعید کلاهدوز در روز مزرعه سیب زمینی در شهرستان هریس که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان هریس، کشاورزان پیشرو و سیب زمینی‌کاران در مزرعه 5 هکتاری آقای علی شاه محمدی در شهر زرنق برگزار شد افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در شهرستان هریس، 25 تن در هکتار است و ارقام کاشته شده در شهرستان عمدتاً شامل جلی، آگریا و سانتا است. 

وی با اشاره به خرید تضمینی 19 هزار تن گندم در شهرستان هریس در سال جاری، از افزایش 60.5 درصدی تولید نسبت به سال گذشته خبر داد و این موفقیت را نتیجه نزولات آسمانی، تلاش کشاورزان و حمایت‌های جهاد کشاورزی دانست.

کلاهدوز در ادامه با اشاره به قیمت پایین محصولات کشاورزی، بر رعایت الگوی کشت برای تنظیم بازار تأکید کرد.

در بخش دیگری از مراسم، اکبر شاه محمدی، یکی از کشاورزان شهرستان هریس به روش‌های حفاظتی خاک و آب اشاره کرد که موجب حاصل‌خیزی خاک و بهبود محصول شده است.

وی محصول ارگانیک مزرعه خود را شامل ارقام سانتا و جلی عنوان کرده و روش کشت زیگزالی را برای افزایش عملکرد و کاهش مصرف سموم مفید دانست.

سوسن پورملائی، رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان هریس نیز در این مراسم نکاتی درباره مراحل کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی و نحوه نگهداری آن ارائه داد و بر اهمیت رعایت نکات فنی و مسایل بهداشتی در تولید محصول سالم و ارگانیک تأکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار