امام جمعه دره‌شهر مطرح کرد:

امامت امام زمان (عج) عاملی برای تحقق عدالت

امام جمعه دره‌شهرگفت: امامت امام زمان (عج) برای شیعیان و ملت‌های سراسر دنیا نه تنها یک باور مذهبی بلکه یک امید و انگیزه برای تلاش در راستای عدالت و صلح است.
کد خبر: ۹۶۲۶۸۸۷
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،حجت‌الاسلام احمد امرایی امام جمعه دره‌شهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: امامت امام زمان (عج) یکی از اصول مهم در مذهب شیعه است و امام زمان (عج)، که به عنوان دوازدهمین امام شناخته می‌شود، در اعتقادات شیعه به عنوان مهدی موعود(عج) و نجات‌دهنده بشریت معرفی شده است. 

وی افزود: امام زمان (عج) در سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا به دنیا آمد، پدر ایشان امام حسن عسکری (ع) و مادرشان نرجس خاتون هستند پس از شهادت پدرش در سال ۲۶۰ هجری، امام زمان (عج) به غیبت رفتند.
امام جمعه دره‌شهر گفت: غیبت امام زمان (عج) به دو مرحله تقسیم می‌شود:
- غیبت صغری؛ در این دوره (۲۶۰ تا ۳۲۹ هجری)، امام از طریق نمایندگان خاص خود با مردم ارتباط داشتند.
- غیبت کبری؛ از سال ۳۲۹ هجری به بعد، امام دیگر نماینده‌ای ندارد و به طور کامل از دید مردم پنهان است.
امرایی بیان داشت: امام زمان (عج) دارای علمی فراگیر و الهی هستند که به ایشان اجازه می‌دهد به تمام مسائل آگاه باشند.
وی یادآور شد: امام زمان (عج) به عنوان نجات‌دهنده بشریت، با ظهور خود عدالت را در جهان برقرار خواهد کرد و در زمان ظهور، ظلم و فساد را ریشه‌کن کرده و جهانی پر از صلح و آرامش ایجاد خواهند کرد.
امام جمعه دره‌شهر خاطرنشان کرد: انتظار ظهور امام زمان (عج) یکی از مفاهیم کلیدی در مذهب شیعه است. شیعیان معتقدند که باید برای ظهور ایشان آماده شوند و در این مسیر تلاش کنند تا با عمل به دستورات دینی و اخلاقی، خود را برای ورود ایشان به جامعه آماده کنند.
وی تصریح کرد: امامت امام زمان (عج) برای شیعیان و ملت‌های سراسر دنیا نه تنها یک باور مذهبی بلکه یک امید و انگیزه برای تلاش در راستای عدالت و صلح است. انتظار برای ظهور ایشان به عنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی تلقی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار